The aim of this study
is to examine the bibliometric characteristics of referee supervised articles
published in the Journal of Marketing and Marketing Research between 2008-2016.
In the study, 75 bibliometric analyzes of qualitative research methods were performed
using bibliometric attribution analysis technique. As a result of the analysis,
it was seen that the most emphasis was placed on 'consumer behavior', 'brand'
and 'marketing research'. According to the findings obtained, Atatürk, Kocaeli
and Dokuz Eylül Universities were among the most publishing institutions, and a
total of 51 institutions contributed. The most cited
type of resource in the journal is article. The highest contribution of the journal is
Assistant Professor Dr.. Have been made by authors with the title. In addition,
the magazine does not comply with Price, Lotka Law and 80/20. As a result of
the evaluations made, it has been determined that it is close to the studies
published in the Journal of Marketing and Marketing Researches. The total
number of self citations in the 75 articles examined is 22. According to
findings, the first 5 magazines cited most frequently in publications in the
Journal of Marketing and Marketing Research were found to be included in Web of
Knowledge.
Bibliometric Analysis Marketing and Marketing Research Magazine Citation Analysis Article Marketing
Bu çalışmanın amacı Pazarlama ve
Pazarlama Araştırmaları Dergisi’ nde 2008-2016 yılları arasında yayımlanan
hakem denetimli makaleleri bibliyometrik özellikleri kapsamında incelemektir. Çalışmada
nitel araştırma yöntemlerinden bibliyometrik atıf analizi tekniği kullanılarak 75
makalenin bibliyometrik analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda en çok ‘tüketici davranışı’, ‘marka’ ve
‘pazarlama araştırması’ konularına ağırlık verildiği görülmüştür. En
fazla yayın yapan kurumlar arasında Atatürk, Kocaeli, Dokuz Eylül Üniversiteleri
yer alırken, toplamda 51 kurum katkıda bulunmuştur. Dergide en çok atıf yapılan
kaynak türü makaledir. Dergiye en fazla katkının Yardımcı Doçent Dr. unvanına
sahip yazarlar tarafından yapılmış olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca dergi; Price, Lotka Yasası ve 80/20
Kuralına uymamaktadır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda Pazarlama ve
Pazarlama Araştırmaları Dergisi’nde yayımlanan çalışmaların tamamına yakının
Türkçe olduğu belirlenmiştir. İncelenen 75 makale içindeki toplam öz atıf
sayısı 22’dir. Bulgulara göre, Pazarlama
ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi’ ndeki yayınlarda en sık atıf yapılan ilk 5
derginin Web of Knowledge kapsamında yer aldığı saptanmıştır.
Bibliyometrik Analiz Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi Atıf Analizi Makale Pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.