Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2017, , 236 - 255, 28.12.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.342527

Öz

Teknoloji
firmaları tarafından sürekli güncellenerek ve özellikler eklenerek beğenimize
sunulan cep telefonları ve diğer mobil araçlar, günümüz teknolojilerinden
vazgeçemediklerimiz arasında sayılabilir. Bu gibi araçlar mobil pazarlama
kavramının doğmasına, gelişmesine ve pazarlama için de tüketicilere ulaşmanın kolay
yollarından biri haline gelmiştir. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin, mobil
pazarlama kavramına yönelik tutumlarını ölçmeyi hedeflemektedir. Elde edilen
bulgulara göre, genç tüketicilerin mobil pazarlamaya yönelik tutumlarını
belirleyen başlıca faktörler; eğlendirme, bilgilendirme, rahatsız etme,
güvenilirlik, genel tutum, izinli pazarlama ve kişiselleştirilmiş pazarlama
olarak belirlenmiştir.  Öğrencilerin
mobil pazarlamaya karşı tutumu genel anlamda olumsuzdur. Öğrenciler, bu
reklamları eğlendirici ve güvenli bulmamaktadır. Bu reklamlar izinli ve
bilgilendirilmeye yönelik yapıldığında daha olumlu tutumla karşılanmaktadır.
Fakat kesinlikle rahatsız edici bulunmaktadır. Genç tüketicilere karşı izinli
ve kişiselleştirilmiş pazarlamaya yönelik çalışmalar, mobil pazarlamaya yönelik
tutumları olumlu anlamda destekleyebilir.

Kaynakça

  • AKBIYIK, Adem, OKUTAN, Semih ve ALTUNIŞIK, Remzi (2008). Mobil Pazarlama Platformunda İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tüketici Tutum ve Algıları Üzerinde Bir araştırma. 13. Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı, Nevşehir, ss.1-9.
  • BARUTÇU, Süleyman & GÖL, Meltem ÖZTÜRK (2009). Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar. KMU İİBF Dergisi, 11(17), 24-41.
  • BAUER, Hans H., BARNES, Stuart. J., REICHARDT, Tina, & NEUMANN, Marcus M. (2005). Driving ConsumerAcceptance Of Mobile Marketing: A Theoretical Framework andEmpiricalStudy. Journal of Electronic Commerce Research, 6(3), 181-192.
  • BTK, (2016). Üç Aylık Pazar Verileri Raporu, 10.05.2017,https://www.btk.gov.tr/File/?path=ROOT/1/Documents/Sayfalar/Pazar_Verileri/BTK-2016_Q3_15_12_16.pdf.
  • CHOWDHURY, Humayun Kabir, PARVIN, Nargis, WEITENBERNER, Christian& BECKER, Michael (2006). Consumer AttitudeToward Mobile Advertising in An Emerging Market: An EmpriricalStudy. International Journal of Mobile Marketing, 1(2), 33-42.
  • DURMUŞ, Beril, YURTKORU, E. Serra & ÇİNKO, Murat. (2016). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi (6.Basım). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • GÜRİŞ, Selahattin & ÇAĞLAYAN, Ebru (2013). Ekonometri Temel Kavramlar. İstanbul: Der Yayıncılık.
  • GÜVEN YEŞİLDAĞ, Gül N. (2016). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Pazarlama Performansı ve Müşteri Memnuniyetine Etkisi: Seyahat Acentaları Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İSPİR, N. Bilge & SUHER, H. Kemal (2009). Sms Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumları. Selçuk İletişim, 5, 4, 5-17.
  • KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem. (2008). Sosyal Psikolojiye Giriş (11. Basım). İstanbul: Evrim Yayıncılık. LEPPANIEMI, Matti& KARJALUOTO, Heikki (2008). Mobile Marketing: From Marketing Strategyto Mobile Marketing CampaignImplementation. International Journal of Mobile Marketing, 3(1), 50-61 MACKENZIE, SCOTT B. & LUTZ, Richard J. (1989). An EmpiricalExamination of theStructuralAntecedents of AttitudeTowardthe Ad in an AdvertisingPretestingContext. Journal of Marketing, 53(2), 48-65.
  • PAVLOU, Paul, A. & STEWART, David, W. (2000). MeasuringtheEffectsandEffectiveness of İnteractiveAdverting: A ResearchAgenda. Journal of Interactive Advertising, 1(1), 62‐78.
  • SIAU, Keng& SHEN, Zixing (2003). BuildingCustomerTrust in Mobile Commerce. Communications of the ACM, 46(4), 91 – 94.
  • SİLAH, Mehmet (2005). Sosyal Psikoloji (2.Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • TABACHNICK, Barbara G. & FIDELL, Linda S. (2007). Using MultivariateStatistics, (5th Ed.) Pearson, Newyork.
  • TSANG, Melodi, M., HO, Shu-Chun& LIANG, Ting-Peng (2004). Consumer AttitudesToward Mobile Advertising: An EmpiricalStudy. International Journal of Electronic Commerce, 8(3), 65–78.
  • USTA, Resul (2009). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamcılığa Karşı Tutumları. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(2), 294-309.
  • XU, David Jingjun (2006/2007). TheInfluence Of Personalization in Affecting Consumer AttitudesToward Mobil Advertising in China. TheJournal of Computer Information Systems, 47(2), 9-19.
  • ZİA, ulHag. (2009). E-mail advertising: A study of consumerattitudetoward e-mail advertisingamongIndianusers. Journal of Retail&LeisureProperty, 8(3), 207–223.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Doğaner

Yasemin Kuyucular Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Kabul Tarihi 16 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Doğaner, M., & Kuyucular, Y. (2017). Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(3), 236-255. https://doi.org/10.30803/adusobed.342527
AMA Doğaner M, Kuyucular Y. Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. ADUSOBIED. Aralık 2017;4(3):236-255. doi:10.30803/adusobed.342527
Chicago Doğaner, Mustafa, ve Yasemin Kuyucular. “Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4, sy. 3 (Aralık 2017): 236-55. https://doi.org/10.30803/adusobed.342527.
EndNote Doğaner M, Kuyucular Y (01 Aralık 2017) Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 3 236–255.
IEEE M. Doğaner ve Y. Kuyucular, “Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, ADUSOBIED, c. 4, sy. 3, ss. 236–255, 2017, doi: 10.30803/adusobed.342527.
ISNAD Doğaner, Mustafa - Kuyucular, Yasemin. “Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4/3 (Aralık 2017), 236-255. https://doi.org/10.30803/adusobed.342527.
JAMA Doğaner M, Kuyucular Y. Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. ADUSOBIED. 2017;4:236–255.
MLA Doğaner, Mustafa ve Yasemin Kuyucular. “Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 3, 2017, ss. 236-55, doi:10.30803/adusobed.342527.
Vancouver Doğaner M, Kuyucular Y. Mobil Reklam Faaliyetlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. ADUSOBIED. 2017;4(3):236-55.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.