Satın alma kararı aşamasında,
tüketiciler için ağızdan ağıza iletişim (WOM), en önemli bilgi kaynağı olarak
karşımıza çıkmaktadır. Bunun sebebi, özellikle elle tutulması ve
değerlendirmesi imkansız olan turizm ürün ve hizmetlerinde daha da önemlidir.
Yaşamımızın her alanına dâhil olan İnternet, toplumumuzda en önemli iletişim
araçlarından birisi olmasının yanı sıra, bireylerin ticari hayatlarında da
önemli bir rol üstlenmiştir. Kullanıcılar İnternet sayesinde birbirleriyle
herhangi bir konuda bilgi alışverişine girerek birbirlerini etkilemektedirler.
Herkese açık forumlarda satın alınan ürünler hakkında yapılan yorumlar
kişilerin satın alma kararlarında etkili olmaktadır. Literatürde çevrimiçi
görüşlerin satın alma kararına pozitif ve negatif etkilerini değerlendiren
birçok çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada da tüketicilerin tatil tercihinde
satın alma öncesi okudukları çevrimiçi görüşlerin satın alma kararına etkisi
ölçülmüştür. Bu amaçla geçerliliği ve güvenirliliği test edilen anket formu
tesadüfi olmayan örneklem yöntemi ile 222 kişi üzerinde uygulanmıştır.
Tüketicilerin demografik verileri, İnternet kullanım sıklığına ve satın alma
kararına çevrimiçi görüşlerin etkilerine ait veriler SPSS 23 programı ile
analiz edilmiştir. Çevrimiçi görüşlerin niteliklerini belirlemek için ise
faktör analizinden yararlanılmıştır. Faktör analizinde çevrimiçi görüşler ile
ilgili olarak boyutlar belirlenmiştir. Boyutlar arası ilişkiler istatistiksel
analizlere tabi tutulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.