Bu çalışmada, mesleki eğitim-istihdam ilişkisinin önemine değinilerek, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL) öğrencilerinin mesleki eğitimle ilgili tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Aydın ili Efeler Mimar Sinan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada mesleki eğitime yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Öncelikle, çalışmada demografik bilgilere ilişkin tanımlayıcı istatistiklere yer verilmiştir. Kullanılan ölçeğin güvenirliğinin belirlenmesinde, Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı ve düzeltilmiş madde-toplam korelasyonları hesaplanmıştır. Daha sonra ölçek maddelerinin faktör yapısı faktör analizi ile incelenmiştir.
Analiz sonucunda, öğrencilerin aldıkları mesleki eğitimle ilgili bir işte çalışma ve yükseköğrenimde mesleki eğitime devam etme konularında kararsız oldukları ve cinsiyete göre ise bu tutumlarının farklılaşmadığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin %65’inin meslek lisesinde okumaya kendileri karar vermelerine rağmen, mezun olduklarında meslekleri ile ilgili bir yerde çalışmak isteyenlerin oranının %38 olduğu belirlenmiştir. Karar vericilere, genç işsizliğinin ve ara eleman eksikliğinin giderilmesinde, gençlerin mesleki eğitime yönelik ilgilerinin artırılması için gerekli çalışmaların yapılması önerilmektedir.
YOK
The study aims to determine the attitudes of Vocational and Technical Anatolian High School (MTAL) students towards vocational education by emphasizing the importance of vocational education-employment relationship. The sample of the study consists of senior students studying at Aydın Efeler Mimar Sinan Vocational and Technical Anatolian High School in the 2017-2018 academic year. In the study, an attitude scale towards vocational education was used. First, descriptive statistics on demographic information were presented. Then in order to determine the reliability of the scale used, Cronbach's alpha internal consistency coefficient and corrected item-total correlations were calculated. Afterwards, the factor structure of the scale items was examined by factor analysis. As a result of the analysis, it was concluded that the students were hesitant to work in a job related to the vocational education they received and to receive vocational education for higher education. Moreover, the attitudes did not differ no matter what their gender is. Although 65% of the students decided to study at a vocational high school themselves, it was determined that the only 38% of them want to work in a place related to their profession when they graduate. It is recommended to the decision policy makers to carry out the necessary works in order to eliminate youth unemployment and lack of intermediate staff to increase the interest of young people in vocational education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.