The purpose of this study is to reveal candidates of mathematics teachers’ views on the given mathematics education at high schools, cram schools and universities. This study is a descriptive research. The sample of the study is consisted of 43 candidates of teacher who study in first year in Elementary Mathematic Education Program at Education Faculty of a university in Eastern Anatolia region. A questionnaire consisting of 7 questions almost all open-ended was applied to collect data. The data obtained from this study were analyzed by descriptive analysis method and expressed as a percentage and frequency for each question. The candidates of teachers mentioned that mathematics education in cram school is rote and university mathematics education is difficult because of it is more abstract and tended to prove. They also discoursed that in cram schools is given practical knowledge to pass the exam and class, isn’t explained what it means, where it is used, in university mathematic education is detailed, compelling and tended to prove. Candidates who think high school mathematics education is 'rote', 'inadequate' and 'superficial', high school mathematics education need create the basis for university education and need to support it, for this reason they argued that the high school education system should be fixed.
High school cram school university mathematics education mathematics teacher candidates
Bu araştırmanın amacı matematik öğretmen adaylarının lise, dershane ve üniversitede verilen matematik eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını, Doğu Anadolu Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği 1. sınıfında öğrenim gören 43 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla, tamamına yakını açık uçlu sorulardan oluşan 7 soruluk bir anket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenerek her bir soru yüzde ve frekans olarak ifade edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının çoğu matematiğin günlük hayatın her alanında gerekli olduğunu ve hayatımızı kolaylaştırdığını belirterek matematik eğitiminde sadece işleme dayalı sorular için formüllerin ezberletilmemesi, neyin nerde kullanıldığı ve ne anlama geldiğinin açıklanması ve öğrencilere matematiğin sevdirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Öğretmen adayları dershane eğitiminin ezberci bir anlayışa sahip olduğunu, üniversite eğitiminin ise daha soyut olması ve ispata yönelmesinden dolayı zorlandıklarından bahsetmişlerdir. Ayrıca, lise ve dershanede sınava ve sınıf geçmeye yönelik pratik bilgilerin verildiğini, neyin ne anlama geldiğini nerede kullanıldığını açıklamayan bir matematik eğitimi olduğunu üniversitede ise teorik, detaylı, zorlayıcı ve ispata yönelik bir matematik eğitimi olduğunu ifade etmişlerdir. Lise matematiğini ‘ezber’, ‘yetersiz’ ve ‘yüzeysel’ bulan öğretmen adayları, lise matematiğinin üniversite eğitimine temel oluşturması ve desteklemesi gerektiğini, bu nedenle lise eğitim sisteminin düzeltilmesi gerektiğini savunmuşlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |