Bu çalışmanın amacı ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumları belirlemek ve çeşitli değişkenlerle karşılaştırmaktır (cinsiyet, okul türü, akademik başarı vb.). Araştırma 2013/2014 öğretim yılında uygulanmıştır ve çalışma grubunu 532 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. “Biyoloji Bilimine ve Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (BBDYTÖ)” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. İlk olarak tek örneklem Kolmogorov-Smirnov testi verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla kullanılmıştır. Bu araştırmada ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .80 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, ikili grupların karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t-testi (Independent Sampels t-Test) ve grup sayısının ikiden fazla olduğu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) testi ve Scheffe veya Tamhane’s testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetleri ile Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Biyoloji öğretmeninin cinsiyeti, okul türü ve Biyoloji ders başarısı ile öğrencilerin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutum puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Genel olarak hem kızların hem de erkeklerin Biyoloji bilimine ve dersine yönelik tutumları pozitiftir.