Replacement of instruction-based and passive
student methods and techniques with new educational approach facilitating
students active participation is important to ensure effective, long-lasting
learning. Stations technique contends work where students are active in the
learning and teaching process and participate by exploring and effectively
involve in the process. This study was carried out during the 2015/2016 spring
term academic year in Şereflikoçhisar province of Ankara, in Tuz Gölü
Anatolian High School, 9th grade students (N = 31). Teaching “Biological
Diversity and its Protection” topic in the 9th grade curriculum was delivered
using stations technique during six instruction hours. Biological diversity
topic was chosen since it is taught during the last period of the semester and
it is very important. The objective of this study is to determine students’
level of satisfaction and pleasure from the stations techniques used to teach
biological diversity topics. To this aim, Stations Technique Satisfaction
Instrument (İMTÖ) was developed by researchers and applied. Our results showed
that the students were satisfied with the stations technique, enjoyed working
at the stations, felt comfortable; however it was somewhat tiring. The stations
technique provided active participation of the students to the process,
improved their motivation and encouraged group work, therefore it can be
applied to other topics and courses.
Station technique learning stations biodiversity secondary education
Öğrencilerin pasif olduğu
klasik öğretim yöntem ve teknikleri yerine, aktif oldukları, araştırmaya
dayalı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan yeni yöntemlerin uygulanması etkili ve
kalıcı öğrenme açısından önemlidir. İstasyon tekniği de öğrencilerin öğrenme
ve öğretme sürecinde aktif oldukları, araştırarak ve etkili bir şekilde bu
sürece dâhil oldukları çalışmaları içerir. Bu çalışma, 2015/2016
Eğitim-Öğretim yılı, bahar döneminde Ankara’nın Şereflikoçhisar ilçesinde Tuz
Gölü Anadolu Lisesi’nin 9. sınıf öğrencileri (N = 31) ile yürütülmüştür. Dokuzuncu
sınıf öğretim programında yer alan “Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması”
konusunun öğretilmesinde istasyon tekniği altı ders saatinde farklı
etkinlikler düzenlenerek uygulanmıştır. Biyolojik çeşitlilik konusu dönem
sonuna geldiği ve üzerinde yeterince durulmadığı ancak bir o kadar da önemli
olduğu için tercih edilmiştir. Bu çalışmanın amacı, biyolojik çeşitlilik
konularının öğretilmesinde kullanılan istasyon tekniğinden öğrencilerin ne
derece memnun olduklarını belirlemeye çalışılmaktır. Bu amaçla araştırıcılar
tarafından geliştirilen İstasyon Tekniği Memnuniyet Ölçeği (İTMÖ)
uygulanmıştır. Uygulama neticesinde öğrencilerin istasyon tekniğinden genel
olarak memnun oldukları, istasyonlarda çalışmayı eğlenceli buldukları,
kendilerini rahat hissettikleri bunun yanında tekniği yorucu buldukları
belirlenmiştir. İstasyon tekniği öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak
katılımını sağladığı, onların motivasyonlarını arttırdığı ve grup çalışmasını
özendirdiği için farklı ders ve konularda da uygulanabilir.
İstasyon tekniği öğrenme istasyonları biyolojik çeşitlilik ortaöğretim
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |