yaratıcı düşünme becerilerine ve yaratıcı materyallere yönelik algılarını
belirlemektir. Ayrıca öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinin
yaratıcı düşünme süreçlerine etkisine ilişkin fizik öğretmen adaylarının
görüşlerini almaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 57 fizik öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak bilgi formu ve yarı-yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır.
formundaki sorulardan elde edilen veriler frekans ve yüzde olarak sunulmuştur.
Görüşme formu sorularından elde edilen verilerde nitel veri analizlerinden betimsel analiz yaklaşımı esas alınmıştır. Bulgular fizik öğretmen adaylarının
kendilerini çoğunlukla “orta düzeyde yaratıcı” düşünme becerisine sahip olarak
algıladıklarını göstermiştir. Bir öğretim
materyalinin yaratıcı olması; fizik öğretmen adaylarına en fazla orijinal
olması, dikkat çekici olması ve amaca hizmet etmesi özelliklerini
çağrıştırmaktadır.
Fizik öğretmen adayı yaratıcı düşünme becerisi yaratıcı materyal
The aim of this
study is to determine perceptions of physics teacher candidates towards their
creative thinking skills and the creative materials. Also it is aimed to get
views of physics teacher candidates about effect of instructional technology
and material design course on creative thinking processes. The study group is
composed of 57 physics teacher candidates. Information form and
semi-structured interview form were used as a data collection tool. The data
obtained from the information form was presented as frequency and percentage.
Descriptive analysis approach as a qualitative data analysis was used for
obtained data from interview form. Results showed that physics teacher
candidates mostly perceive themselves as having “moderately creative” thinking
skill. Creative instructional material mostly evokes to physics teacher
candidates features as to be original, attractive and to serve the purpose.
Physics teacher candidate creative thinking skill creative material
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 9 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |