Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Basamak Değer Kavramı ve Öğretimine İlişkin Pedagojik Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 41 - 60, 30.06.2017
https://doi.org/10.17984/adyuebd.325364

Öz

Bu makalede, ortaokul matematik öğretmenlerinin ‘basamak değeri’
konusundaki öğrenci zorluklarını fark etme ve bu zorlukların üstesinden
gelmeleri için uygulanabilecek öğretim yaklaşımları konusundaki görüş ve
düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini alt, orta ve
üst sosyoekonomik düzeydeki Adana ve Gaziantep iline bağlı ortaokullarda görev
yapan dokuz öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma
yöntemlerinden örnek olay çalışma modeli kullanılmıştır. Veri toplamak için
nitel çalışma yöntemlerinden klinik mülakat yöntemi kullanılmıştır. Mülakatta
5 ana soru ve öğretmenin öğretmenlik yaşantısında konu ile ilgili karşılaştığı
yanılgılara ilişkin 2 soru olmak üzere toplam 7 soru kullanılmıştır.
Çalışmanın bulguları öğretmenlerin, öğrencilerinin basamak değer kavramı ile
ilgili karşılaştıkları zorluklar ve geliştirdikleri yanılgıları teşhis etmede
benzer düşüncelere sahip olduklarını, ancak bu zorlukların ve yanılgıların
giderilmesi için farklı öğretim yaklaşımları sergilediklerini göstermektedir.

Kaynakça

  • Arslan, S., Yıldız, C. ve Yavuz, İ. (2011). Basamak Değeri Kavramının Öğretim Durumlarının İncelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(1), 490-507.
  • Bayazit, İ. ve Aksoy, Y. (2010). Öğretmenlerin Fonksiyon Kavramı ve Öğretimine İlişkin Pedagojik Görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 697-703.
  • Baki, A. ve Güç, F. A. (2014). Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Devirli Ondalık Gösterimle İlgili Kavram Yanılgıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,5(2), 176-206.
  • Brown, M. (1981). Place Value and Decimals. K. M. Hart (Ed.), Children’s Understanding of Mathematics, 11(16), 48-65.
  • Dinç Artut, P. ve Tarım, K. (2006). İlkögretim Ögrencilerinin Basamak Deger Kavramını Anlama Düzeyleri. Egitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 2(1), 26-36.
  • Dede, Y., Bayazit, İ. ve Soybaş, D. (2010). Öğretmen Adaylarının Denklem, Fonksiyon ve Polinom Kavramlarını Anlamaları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 67-88.
  • Ekiz, D. (2004). Eğitim Dünyasının Nitel Araştırma Paradigmasıyla İncelenmesi: Doğal ya da Yapay. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4).
  • Erduran, A. ve Yeşildere, S. (2010). Geometrik Yapıların İnşasında Pergel ve Çizgecin Kullanımı. İlköğretim Online, 1(9), 331-345.
  • Fuson, K. C. ve Bariars, D. J. (1990). Using a base-ten block learning/teaching approach for first and second grade place value and multidigit and subtracion. Journal for Research in Mathematics Education, 21,180-206.
  • Kaplan, H. A. (2008).İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin ‘’Basamak’’ ve ‘’Basamak Değeri’’ Kavramları İle İlgili Zihinsel Yapılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kamii, M. (1982). Place Value: An Explanation of Its Difficulty and Educational Implications for the Primary Grades. Journal of Research in Childhood Education, 1(2), 75-86.
  • Karataş, İ. ve Güven, B. (2003). 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi: Bir Özel Durum Çalışması, Milli Eğitim Dergisi, 134.
  • Park, S. ve Oliver, J. S. (2008). Revisiting the Conceptualisation of Pedagogical Content Knowledge (PCK): PCK as a Conceptual Tool to Understand Teachers as Professionals, Research in Science Education, 38, 261–284.
  • Sharma, M. C. (1993). Place Value Concept: How Children Learn İt and How to Teach İt.Math Notebook, 10(1-2), 1-26.
  • Steinle, V. (2004). Changes with Age in Students’ Misconceptions of Decimal Numbers. Yayınlanmamış doktora tezi, The University of Melbourne.
  • Tekkaya, C. ve Kılıç, D.S. (2012). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Evrim Öğretimine İlişkin Pedagojik Alan Bilgileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 406-417.
  • Thompson, I. (2002). An İnvestigation of the Relationship Between Young Childeren’s Understanding of the Concept of Place Value and Their Competence at Mental Adittion, 2, 17-20. http://www.ianthompson.pi.dsl.pipex.com adresinden 7 Mayıs 2011’de alınmıştır.
  • Thompson, I. (2003). Putting place value in its place, Mathematics Teaching, 184, 14-15.
  • Ubuz, B. ve Arslan, S. (2009). Sayılarda Basamak Değeri Kavramı ve Öğrencilerin Yaşadığı Zorluklar. E. Bingölbali ve M.F. Özmantar (Editörler), İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 135-138.
  • Uça, S. (2014). Öğrencilerin Ondalık Kesirleri Anlamlandırmasında Gerçekçi Matematik Eğitimi Kullanımı: Bir Tasarı Araştırması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Van Driel, J.H., Berjaard, D., & Verloop, N. (2001).Professional Development and Reform in Science Education:The Role of Teachers' Practical Knowledge. Journal of Research in Science Teaching, 38, 137-158.
  • Varol, F. ve Kubanç, Y. (2012). Öğrencilerin Dört İşlemde Yaşadıkları Yaygın Aritmetik Güçlükler. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic,7(1), 2067-2074.
  • Yenilmez, K. ve Yaşa, E. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Geometrideki Kavram Yanılgıları. Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 463.
  • Yenilmez, K. ve Demirhan, H. (2013). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Bazı Temel Matematik Kavramları Anlama Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 275-292.

Secondary School Mathematics Teachers' Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 41 - 60, 30.06.2017
https://doi.org/10.17984/adyuebd.325364

Öz

In this article, secondary school mathematics teachers 'place value' to
realize the difficulties of their students and teaching approaches might be
implemented to overcome these difficulties and tried to determine thoughts. The
study sample, lower, middle and upper socioeconomic level in secondary schools
in the province of Adana and Gaziantep are nine teachers.This study used
qualitative research methods, case study model. Methods for the qualitative
study method was used to collect data from the clinicalinterview. Interview 5
main question facing the wrong assumptions about the subject and the teacher's
teaching on life, for a total of 2 questions used 7 questions. The findings of
the study of teachers, students encounter challenges and develop on-line with
the concept of value in diagnosing misconceptions that they have
similarthoughts, but exhibit different instructional approaches to overcome
these difficultiesand has misconceptions.

Kaynakça

  • Arslan, S., Yıldız, C. ve Yavuz, İ. (2011). Basamak Değeri Kavramının Öğretim Durumlarının İncelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(1), 490-507.
  • Bayazit, İ. ve Aksoy, Y. (2010). Öğretmenlerin Fonksiyon Kavramı ve Öğretimine İlişkin Pedagojik Görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 697-703.
  • Baki, A. ve Güç, F. A. (2014). Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Devirli Ondalık Gösterimle İlgili Kavram Yanılgıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,5(2), 176-206.
  • Brown, M. (1981). Place Value and Decimals. K. M. Hart (Ed.), Children’s Understanding of Mathematics, 11(16), 48-65.
  • Dinç Artut, P. ve Tarım, K. (2006). İlkögretim Ögrencilerinin Basamak Deger Kavramını Anlama Düzeyleri. Egitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 2(1), 26-36.
  • Dede, Y., Bayazit, İ. ve Soybaş, D. (2010). Öğretmen Adaylarının Denklem, Fonksiyon ve Polinom Kavramlarını Anlamaları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 67-88.
  • Ekiz, D. (2004). Eğitim Dünyasının Nitel Araştırma Paradigmasıyla İncelenmesi: Doğal ya da Yapay. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4).
  • Erduran, A. ve Yeşildere, S. (2010). Geometrik Yapıların İnşasında Pergel ve Çizgecin Kullanımı. İlköğretim Online, 1(9), 331-345.
  • Fuson, K. C. ve Bariars, D. J. (1990). Using a base-ten block learning/teaching approach for first and second grade place value and multidigit and subtracion. Journal for Research in Mathematics Education, 21,180-206.
  • Kaplan, H. A. (2008).İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin ‘’Basamak’’ ve ‘’Basamak Değeri’’ Kavramları İle İlgili Zihinsel Yapılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kamii, M. (1982). Place Value: An Explanation of Its Difficulty and Educational Implications for the Primary Grades. Journal of Research in Childhood Education, 1(2), 75-86.
  • Karataş, İ. ve Güven, B. (2003). 8. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Belirlenmesi: Bir Özel Durum Çalışması, Milli Eğitim Dergisi, 134.
  • Park, S. ve Oliver, J. S. (2008). Revisiting the Conceptualisation of Pedagogical Content Knowledge (PCK): PCK as a Conceptual Tool to Understand Teachers as Professionals, Research in Science Education, 38, 261–284.
  • Sharma, M. C. (1993). Place Value Concept: How Children Learn İt and How to Teach İt.Math Notebook, 10(1-2), 1-26.
  • Steinle, V. (2004). Changes with Age in Students’ Misconceptions of Decimal Numbers. Yayınlanmamış doktora tezi, The University of Melbourne.
  • Tekkaya, C. ve Kılıç, D.S. (2012). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Evrim Öğretimine İlişkin Pedagojik Alan Bilgileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 406-417.
  • Thompson, I. (2002). An İnvestigation of the Relationship Between Young Childeren’s Understanding of the Concept of Place Value and Their Competence at Mental Adittion, 2, 17-20. http://www.ianthompson.pi.dsl.pipex.com adresinden 7 Mayıs 2011’de alınmıştır.
  • Thompson, I. (2003). Putting place value in its place, Mathematics Teaching, 184, 14-15.
  • Ubuz, B. ve Arslan, S. (2009). Sayılarda Basamak Değeri Kavramı ve Öğrencilerin Yaşadığı Zorluklar. E. Bingölbali ve M.F. Özmantar (Editörler), İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 135-138.
  • Uça, S. (2014). Öğrencilerin Ondalık Kesirleri Anlamlandırmasında Gerçekçi Matematik Eğitimi Kullanımı: Bir Tasarı Araştırması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Van Driel, J.H., Berjaard, D., & Verloop, N. (2001).Professional Development and Reform in Science Education:The Role of Teachers' Practical Knowledge. Journal of Research in Science Teaching, 38, 137-158.
  • Varol, F. ve Kubanç, Y. (2012). Öğrencilerin Dört İşlemde Yaşadıkları Yaygın Aritmetik Güçlükler. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic,7(1), 2067-2074.
  • Yenilmez, K. ve Yaşa, E. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Geometrideki Kavram Yanılgıları. Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 463.
  • Yenilmez, K. ve Demirhan, H. (2013). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Bazı Temel Matematik Kavramları Anlama Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 275-292.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kamuran Tarım

Ayten Siyer

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Kabul Tarihi 17 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tarım, K., & Siyer, A. (2017). Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 7(1), 41-60. https://doi.org/10.17984/adyuebd.325364
AMA Tarım K, Siyer A. Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value. ADYUEBD. Haziran 2017;7(1):41-60. doi:10.17984/adyuebd.325364
Chicago Tarım, Kamuran, ve Ayten Siyer. “Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 7, sy. 1 (Haziran 2017): 41-60. https://doi.org/10.17984/adyuebd.325364.
EndNote Tarım K, Siyer A (01 Haziran 2017) Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 7 1 41–60.
IEEE K. Tarım ve A. Siyer, “Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value”, ADYUEBD, c. 7, sy. 1, ss. 41–60, 2017, doi: 10.17984/adyuebd.325364.
ISNAD Tarım, Kamuran - Siyer, Ayten. “Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 7/1 (Haziran 2017), 41-60. https://doi.org/10.17984/adyuebd.325364.
JAMA Tarım K, Siyer A. Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value. ADYUEBD. 2017;7:41–60.
MLA Tarım, Kamuran ve Ayten Siyer. “Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, c. 7, sy. 1, 2017, ss. 41-60, doi:10.17984/adyuebd.325364.
Vancouver Tarım K, Siyer A. Secondary School Mathematics Teachers’ Pedagogical Views on the Concept and Teaching of Place Value. ADYUEBD. 2017;7(1):41-60.

29929 Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari Lisansı ile lisanslanmıştır.