Bu araştırmanın
temel amacı, ebeveynlerin psikolojik iyi oluş ve psikolojik dayanıklılık
düzeyleri ile çocukların sosyal yetkinlik ve davranışları arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, ebeveynlerin psikolojik iyi oluş
düzeyleri ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasında, ebeveynlerin
psikolojik iyi oluş düzeyleri ile çocuklarının sosyal yetkinlik ve
davranışları arasında, ebeveynlerin psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile
çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranışları arasında anlamlı bir ilişki olup
olmadığı araştırılmıştır. İlişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın
örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilindeki 4 ilçede
(Şişli, Küçükçekmece, Avcılar, Üsküdar) yer alan 8 devlet okul öncesi eğitim
kurumunda eğitim görmekte olan 3-6 yaş grubu 300 çocuk ve ebeveynleri
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu,
Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği ve
Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği kullanılmıştır. Elde
edilen araştırma verilerinin istatiksel çözümlemeleri IBM SPSS Statistics 22
programında Spearman Sıra Farkları Korelasyon Analizi, Kruskal Wallis H Testi
ve Mann Whitney U Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda
ebeveynlerin psikolojik iyi oluş düzeyleri ve psikolojik dayanıklılık
düzeyleri ile çocuklarının sosyal yetkinlik ve davranışları arasında anlamlı
ilişki olduğu saptanmıştır.
Okulöncesi Psikolojik İyi Oluş Psikolojik Dayanıklılık Sosyal Yetkinlik
The main purpose of this study was to examine
the relationship between psychological well-being and psychological resilience
levels of parents, and social competence and behaviors of children. Within the
scope of this main purpose, it was examined whether there is a significant
relationship between psychological well-being and psychological resilience
levels of parents, between psychological well-being levels of parents and
social competence and behaviors of their children, and between psychological
resilience levels of parents and social competence and behaviors of their
children. The sample of this study conducted in the relational screening model
and choosed by simple random sampling method consists of 300 children aged
between 3-6 years who are studying in 8 state preschool institutions located
in 4 districts of Istanbul province (Şişli, Küçükçekmece, Avcılar, Üsküdar)
during the 2017-2018 academic year and their parents. The Personal Information
Form, Psychological Well-Being Scale, Psychological Resilience Scale for
Adults and Social Competence and Behavior Evaluation-30 Scale were used as
data collection tools. Statistical analyses of the obtained research data were
carried out using the Spearman Rank-Order Correlation Analysis, Kruskal-Wallis
H Test and Mann-Whitney U Test in IBM SPSS Statistics 22 program. At the end
of the research, it was determined that there was a significant relationship
between psychological well-being and psychological resilience levels of
parents, and the social competence and behaviors of their children
Preschool Psychological Well-being Psychological Resilience Social Competence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |