Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAVLARA DAİR DÜŞÜNCELERİ

Yıl 2024, , 98 - 132, 30.04.2024
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1413902

Öz

Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sınavlara dair görüşleri değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıfta yapılan sınavlara dair öğrencilerin görüşleri alınarak bu duruma ilişkin tespitler yapmaktır. Görüşleri tespit etmek amacıyla nitel araştırma desenlerinden olgubilim çalışması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokullarda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu uygun örnekleme ile belirlenmiş 77 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin çözümlenmesinde nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri çoğunlukla sınavlara dair olumlu görüşler belirtmiş olup; sınavların yapılması gerektiğini, sınavlar sayesinde seviyelerini öğrendiklerini, dersi daha iyi anladıklarını, başarılarının arttığını, geleceğe (ortaokula) hazırlandıklarını ifade etmişlerdir.

Etik Beyan

Çalışmamızın etik İzni Kahramanmaraş Sürçü İmam Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu tarafından verilmiş olup, ilgili evrak Ekler kısmında yüklenmiştir.

Kaynakça

  • Baysan, B. (2019). İlkokullarda Ölçme Değerlendirme Amaçlı Yapılan Deneme Sınavlarının Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi
  • Büyükalan Filiz, S. ve Delal Turan, S. (2018). 4. Sınıf Öğretmenlerinin Temel Derslerde Sordukları Yazılı Sınav Sorularının Bloom Taksonomisi Açısından İncelenmesi. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar, Number:5, Autumn, p. 11-20.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., ve Demirel F. (2021).Eğitimde Bilimsel araştırma yöntemleri. (31. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğan,Y. (2007). İlköğretim Çağındaki 10-14 Yaş Grubu Öğrencilerinin Gelişim Özellikleri. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (13), 155-187.
  • Ediger, M. (2001). Cooperative learning versus competition; Which is better? Educational Resources Information Center, 1-12. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED461894.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Gelbal, Selahattin. ve Kelecioğlu Hülya. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 33, s. 135-145.
  • MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği (Dördüncü Bölüm), 2014.Ölçme ve Değerlendirmenin Genel Esasları (Madde 20)
  • MEB (2018). İlköğretim Öğretim Programı, Ankara.
  • Özbaşı, D. (2009). Sınıf Öğretmenleri İçin Öğrenci Başarısını Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Yeterlik Göstergelerinin Ve Bunlara İlişkin Algılarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi
  • Özcan, M. (2018). İlkokul Öğrencilerinin Dikkat Durumlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Yakın Doğu Üniversitesi
  • Özmen, K. S. (2011). Dikkat toplama becerisini geliştirici etkinlikler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Pullu, S. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin ilköğretim Programlarındaki Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Görüşleri ve Uygulamaları (Elâzığ ili Örneği) (Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi.
  • Semerci, Ç. (2007). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ölçme ve Değerlendirme. (Edt: Emin Karip), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Silverman, D. (2018). Nitel verileri yorumlama. (E. Dinç, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şimşek, N. (2012). Sosyal bilgilerde Ölçme Değerlendirme. Mustafa Safran (ed.) Sosyal Bilgiler Öğretimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Taştekinoğlu, E. (2014). 4.Sınıf Matematik Sınav Sorularının Bilişsel Alan Kapsamında Güncellenmesi; Tımss Sınav Sorularıyla Karşılaştırmalı Bir Analiz (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Aydın Üniversitesi
  • Yaşar, M. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4 (1).
  • Yaşın, E. (2016). Deneme Sınavlarının Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Başarı, Güdüleme ve Yılsonu Sınav Kaygısı Düzeylerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Yıldırım, İ. (2000). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Yalnızlık, Sınav Kaygısı ve Sosyal Destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176
  • Yılmaz, H. 2004 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (7. Baskı). Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.

THOUGHTS OF PRIMARY SCHOOL FOURTH GRADE STUDENTS ABOUT EXAMS

Yıl 2024, , 98 - 132, 30.04.2024
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1413902

Öz

In this study, the views of primary school fourth grade students on exams were evaluated. The aim of this research is to determine the opinions of students about the exams held in the fourth grade of primary school and to make determinations about this situation. In order to determine the opinions, a phenomenological study from qualitative research designs was preferred. The study group of the research consists of fourth grade students studying in primary schools affiliated to Kahramanmaraş Provincial Directorate of National Education in the 2022-2023 academic year. The study group consists of 77 fourth grade students determined by convenient sampling. In this study, structured interview technique, one of the qualitative research data collection techniques, was used. Content analysis, one of the qualitative data analysis techniques, was used to analyze the data obtained as a result of the research. According to the results of the research; fourth grade primary school students mostly expressed positive opinions about the exams; they stated that exams should be held, they learned their level thanks to the exams, they understood the lesson better, their success increased, and they prepared for the future (secondary school).

Kaynakça

  • Baysan, B. (2019). İlkokullarda Ölçme Değerlendirme Amaçlı Yapılan Deneme Sınavlarının Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi
  • Büyükalan Filiz, S. ve Delal Turan, S. (2018). 4. Sınıf Öğretmenlerinin Temel Derslerde Sordukları Yazılı Sınav Sorularının Bloom Taksonomisi Açısından İncelenmesi. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar, Number:5, Autumn, p. 11-20.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., ve Demirel F. (2021).Eğitimde Bilimsel araştırma yöntemleri. (31. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğan,Y. (2007). İlköğretim Çağındaki 10-14 Yaş Grubu Öğrencilerinin Gelişim Özellikleri. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (13), 155-187.
  • Ediger, M. (2001). Cooperative learning versus competition; Which is better? Educational Resources Information Center, 1-12. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED461894.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Gelbal, Selahattin. ve Kelecioğlu Hülya. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 33, s. 135-145.
  • MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği (Dördüncü Bölüm), 2014.Ölçme ve Değerlendirmenin Genel Esasları (Madde 20)
  • MEB (2018). İlköğretim Öğretim Programı, Ankara.
  • Özbaşı, D. (2009). Sınıf Öğretmenleri İçin Öğrenci Başarısını Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Yeterlik Göstergelerinin Ve Bunlara İlişkin Algılarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi
  • Özcan, M. (2018). İlkokul Öğrencilerinin Dikkat Durumlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi), Yakın Doğu Üniversitesi
  • Özmen, K. S. (2011). Dikkat toplama becerisini geliştirici etkinlikler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Pullu, S. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin ilköğretim Programlarındaki Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Görüşleri ve Uygulamaları (Elâzığ ili Örneği) (Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi.
  • Semerci, Ç. (2007). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ölçme ve Değerlendirme. (Edt: Emin Karip), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Silverman, D. (2018). Nitel verileri yorumlama. (E. Dinç, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şimşek, N. (2012). Sosyal bilgilerde Ölçme Değerlendirme. Mustafa Safran (ed.) Sosyal Bilgiler Öğretimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Taştekinoğlu, E. (2014). 4.Sınıf Matematik Sınav Sorularının Bilişsel Alan Kapsamında Güncellenmesi; Tımss Sınav Sorularıyla Karşılaştırmalı Bir Analiz (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Aydın Üniversitesi
  • Yaşar, M. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4 (1).
  • Yaşın, E. (2016). Deneme Sınavlarının Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Başarı, Güdüleme ve Yılsonu Sınav Kaygısı Düzeylerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Yıldırım, İ. (2000). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Yalnızlık, Sınav Kaygısı ve Sosyal Destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176
  • Yılmaz, H. 2004 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (7. Baskı). Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Kuru 0000-0002-1772-4406

Fatma Taş 0009-0004-3179-7152

Erken Görünüm Tarihi 29 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 3 Ocak 2024
Kabul Tarihi 14 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Kuru, O., & Taş, F. (2024). İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAVLARA DAİR DÜŞÜNCELERİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(46), 98-132. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1413902