BibTex RIS Kaynak Göster

Teaching Turkish to Foreigners : Problems, Solutions and İdeas on the Future of Teaching Turkish to Foreigners

Yıl 2013, , 207 - 228, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.488

Öz

Behind people’s desire to learn a language other than mother tongue has individual preferences affected by international developments. When it is evaluated in terms of areas that produce demands of learning Turkish by foreigners, it is seen that Turkey is percepted as a rising country and Turkish is percepted as a rising language in the world. There are some problems encountered in the process of teaching Turkish to foreigners. In the article, these problems that were discussed, pointed their future and solutions separately can be resolved by developing academic and theoretical studies in the field. Qualified studies done with considering the development of Turkish image will be useful for solutions of these problems.

Kaynakça

  • Aziz, A., Fook, C. Y. and Alsree, Z. (2010). “Scientific Structural Changes within Texts of Adapted Reading Materials”. English Language Teaching 3. 216-223.
  • Candaş-Karababa, Z. C. (2009). “Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi ve Karşılaşılan Sorunlar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. S. 2. 265-277. Crossley, S. A., Allen, D. and McNamara, D. S. (2011). “Text Readability and Intuitive Simplification: A Comparison of Readability Formulas”, Reading in a Foreign Language 23(1). 84-101.
  • Ekmekçi, F. Ö. (1983). “Yabancı Dil Eğitimi Kavram ve Kapsamı”, Türk Dili, S. 379-380. 106-1
  • Kara, M. (2010) “Gazi Üniversitesi TÖMER Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler”, Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. S. 3. 661-696.
  • Kurt, M. (2010) “Türkçenin Yabancılara Öğretimi”, Düşünce Dünyasında Türkiz. 1171
  • McKay, S. L. ( 2002). Teaching English as an International Language. Oxford: Oxford University Press.
  • OECD (2012). “How many students study abroad and where do they go?”. in Education at a Glance 2012: Highlights. OECD Publishing. 2 Ocak 2013 tarihinde http://dx.doi.org/10.1787/eag_highlights-2012-9-en veri tabanından alınmıştır.
  • OECD (2012). “Table C4.7. (Web only) Number of foreign students in tertiary education, by country of origin and destination (2010), and market shares in international education (2000, 2010)”, in Education at a Glance 2012: Highlights, OECD Publishing. 2 Ocak 2013 tarihinde http://dx.doi.org/10.1787 /888932667349 veri tabanından alınmıştır.
  • Ankara Üniversitesi TÖMER (2010) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yeni Çalışmalar, 8. Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu Bildirileri 6-7 Mart 200 Ankara: Ankara Üniversitesi TÖMER Yay.

TÜRKÇENİN YABANCILARA ÖĞRETİMİ: SORUNLAR, ÇÖZÜM ÖNERİLERİ VE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN GELECEĞİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLER

Yıl 2013, , 207 - 228, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.488

Öz

İnsanların ana dillerinden başka bir dili öğrenme isteğinin ardında toplumsal, uluslararası gelişmelerden etkilenen bireysel tercihler bulunur. Türkçenin yabancılar tarafından öğrenilme taleplerini ortaya çıkaran alanlar bakımından değerlendirildiğinde Türkiye’nin ve Türkçenin özellikle bölgesinde ve de dünyada yükselen değer olarak kendisini gösterdiği görülmektedir. Türkçenin yabancılara öğretilme sürecinde karşılaşılan çeşitli sorunlar bulunmaktadır. Yazıda ayrı ayrı işaret edilen ve yeri geldikçe çözüm önerileri belirtilen bu sorunlar; söz konusu alanda kuramsal, akademik çalışmaların artması ile giderilebilir. Ayrıca Türkçenin yabancılara öğretiminin; dış siyaset, ekonomi, kültür, sanat, eğitim, bilim gibi alanlardan beslenirken diğer taraftan da bu alanlarda Türk imajının olumlu yönde gelişmesinde etkili olduğu dikkate alınarak yürütülecek nitelikli çalışmalar, yine bahsedilen sorunları çözümü için yararlı olacaktır.

Kaynakça

  • Aziz, A., Fook, C. Y. and Alsree, Z. (2010). “Scientific Structural Changes within Texts of Adapted Reading Materials”. English Language Teaching 3. 216-223.
  • Candaş-Karababa, Z. C. (2009). “Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi ve Karşılaşılan Sorunlar”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. S. 2. 265-277. Crossley, S. A., Allen, D. and McNamara, D. S. (2011). “Text Readability and Intuitive Simplification: A Comparison of Readability Formulas”, Reading in a Foreign Language 23(1). 84-101.
  • Ekmekçi, F. Ö. (1983). “Yabancı Dil Eğitimi Kavram ve Kapsamı”, Türk Dili, S. 379-380. 106-1
  • Kara, M. (2010) “Gazi Üniversitesi TÖMER Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler”, Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. S. 3. 661-696.
  • Kurt, M. (2010) “Türkçenin Yabancılara Öğretimi”, Düşünce Dünyasında Türkiz. 1171
  • McKay, S. L. ( 2002). Teaching English as an International Language. Oxford: Oxford University Press.
  • OECD (2012). “How many students study abroad and where do they go?”. in Education at a Glance 2012: Highlights. OECD Publishing. 2 Ocak 2013 tarihinde http://dx.doi.org/10.1787/eag_highlights-2012-9-en veri tabanından alınmıştır.
  • OECD (2012). “Table C4.7. (Web only) Number of foreign students in tertiary education, by country of origin and destination (2010), and market shares in international education (2000, 2010)”, in Education at a Glance 2012: Highlights, OECD Publishing. 2 Ocak 2013 tarihinde http://dx.doi.org/10.1787 /888932667349 veri tabanından alınmıştır.
  • Ankara Üniversitesi TÖMER (2010) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yeni Çalışmalar, 8. Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu Bildirileri 6-7 Mart 200 Ankara: Ankara Üniversitesi TÖMER Yay.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Durmuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Durmuş, M. (2013). TÜRKÇENİN YABANCILARA ÖĞRETİMİ: SORUNLAR, ÇÖZÜM ÖNERİLERİ VE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN GELECEĞİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLER. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 207-228. https://doi.org/10.14520/adyusbd.488

Cited By