The aim of the study was to determine the attitudes of
the students of the School of Fine Arts (SFA) towards the music teaching
profession; SFA, which is studied, examines the difference according to the
variables is to the type of education, grade level, gender, parental education
level. Research is a descriptive field
study. The samples of the study were taken from Aksaray, Çanakkale Hüseyin Akif
Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir, İzmir Işılay Saygın, Kayseri Fevziye Memduh
Güppüpoğlu, Kocaeli, Kütahya, Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde, Sivas Muzaffer
Sarı Sözen, Tekirdağ, Tokat and Van SFA music department consists of 989 students
who are studying in 1st, 2nd, 3rd and 4th class. In the direction of research findings, SFA
students' attitudes towards music teaching; There was a meaningful difference
in the "Love-Commitment" and "Value" sub-dimension
according to the SFA, and there was a meaningful difference in the
"Value" sub-dimension according to the class level; It was found that
there was a meaningful difference in the sub-dimension of
"Love-Commitment" and "Value" according to the educational
level of mother and father.
Fine arts high school music education music teacher education attitude variable
Araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar
Lisesi (GSL) öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının;
Öğrenim gördüğü GSL, öğrenim şekli, sınıf düzeyi, cinsiyet, anne ve baba eğitim
düzeyi değişkenlerine göre farklılık durumunu incelemektir. Araştırma betimsel
bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini Aksaray, Çanakkale Hüseyin
Akif Terzioğlu, Erzurum, Eskişehir,
İzmir Işılay Saygın, Kayseri Fevziye Memduh Güpgüpoğlu, Kocaeli, Kütahya,
Malatya Abdulkadir Eriş, Niğde, Sivas Muzaffer Sarı Sözen, Tekirdağ, Tokat ve
Van GSL’nin müzik bölümü 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 989
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler Güdek (2007) tarafından
geliştirilen Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğiyle toplanmıştır.
Araştırma bulguları doğrultusunda GSL öğrencilerinin müzik öğretmenliğine
yönelik tutumlarının; Öğrenim görülen GSL’ye göre “Sevgi-Adanmışlık” ve “Değer”
alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, öğrenim şekline göre “Sevgi-
Adanmışlık” ve “Değer” alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluşmadığı, sınıf
düzeyine göre “Sevgi Adanmışlık” alt boyutunda anlamlı bir farklılık
oluşmadığı, “Değer” alt boyutunda ise anlamlı bir farklılık oluştuğu, cinsiyete
göre “Sevgi- Adanmışlık” ve “Değer” alt
boyutunda anlamlı bir farklılık oluşmadığı, anne eğitim düzeyine göre “Sevgi-
Adanmışlık” ve “Değer” alt boyutunda anlamlı bir farklılık oluştuğu, baba
eğitim durumuna göre “Sevgi- Adanmışlık” ve “Değer” alt boyutunda anlamlı bir
farklılık oluştuğu, sonuçlarına ulaşılmıştır.
Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Eğitimi Müzik Öğretmenliği Tutum
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |