Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Attitudes of Prospective Teachers Towards Measurement and Assessment Course: Anadolu University Example

Yıl 2018, , 401 - 453, 31.08.2018
https://doi.org/10.14520/adyusbd.398714

Öz

Measurement and Assessment course has an important place in helping student teachers gain “measurement and assessment” competency which takes part in general competencies of teaching profession. Because attitudes towards a course might affect the learning outcomes, it is important to investigate attitudes towards measurement and assessment course in order to help student teachers gain this crucial competency. The aim of the study is to identify the factors effecting the attitudes of student teachers towards measurement and assessment course. The main results of the study showed that woman student teachers give more importance to the course than the men do and the attitude differs significantly according to the teacher education program and taking statistic course before. However the attitude does not differs significantly according to the cumulative academic average and learning style preferences. Moreover, taking statistic course before, tactile, individual and auditory learning preferences predict the “negative approach” dimension of the attitude.

Kaynakça

  • Akdağ-Gürsoy, G. (2015). Alan İle İlişkilendirilmiş Uygulamalı Ölçme ve Değerlendirme Dersinin Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlık Düzeylerine, Tutumlarına ve Alan Bilgilerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aktaş, M. ve Alıcı, D. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeği’nin (EÖT-TÖ) Geliştirilmesi. Journal of Qufqaz University, Philology and Pedagogy, 33, 66-73.
  • Alkharusi, H., Kazem, A. M. ve Al-Musawai, A. (2011). Knowledge, skills, and attitudes of preservice and inservice teachers in educational measurement. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 39(2), 113-123.
  • Anadolu Üniversitesi (2018). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı – Dersler ve AKTS Kredileri. 8 Şubat 2018 tarihinde https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/170/rehberlik-ve-psikolojik-danismanlik-programi/dersler adresinden erişilmiştir.
  • Atılgan, H., Kan, A. ve Doğan, N. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yedinci Basım. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, B. (2016). Examination of the Relationship between Eighth Grade Students’ Learning Styles and Attitudes towards Mathematics. Journal of Education and Training Studies, 4(2), 124-130. doi:10.11114/jets.v4i2.1162
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. Ve Bıçak, B. (2010). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı: Geleneksel-Tamamlayıcı. Dördüncü Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başman, M. and Tavşancıl, E. (2016). Self-Efficacy Perceptions and the Attitudes of Prospective Teachers towards Assessment and Evaluation. International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 10(3), 932-937.
  • Başol, G. (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Genişletilmiş Üçüncü Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Baykara-Pehlivan, K. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Bilen, M. (1995). Eğitimde Program Değerlendirme. İkinci Basım. Ankara: Pegem.
  • Bilen, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Altıncı Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bilgin, İ. ve Bahar, M. (2002). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumları Arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 53-67.
  • Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 163-179.
  • Bloom, B. S. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda ve Öğrenme. D. A. Özçelik (Çev.). İstanbul: Milli Egitim.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 14. Basım. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37( 2), 99-114.
  • Çalışkan, H. ve Kılınç, G. (2012). The Relationship Between the Learning Styles of Students and Their Attitudes Towards Social Studies Course. Procedia - Social and Behavioral Sciences 55 ( 2012 ) 47 – 56.
  • Çalışkan, H., Tekin, D ve Uymaz, M. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Yeterliklerinin Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 239-261.
  • Çalışkan, H. ve Yazıcı, K. (2013). Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tutum Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. International Journal of Human Sciences, 10(1), 398-415.
  • Çelik, Z. ve Arslan, Y. (2012). Aday Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algılarının Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14 (2), 223-232.
  • Çelikkaleli, Ö. ve Akbaş, A. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarını Yordamada Fen Bilgisi Öğretimi Özyeterlik İnançları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 21-34.
  • Cheng, G. (2014). Exploring students’ learning styles in relation to their acceptance and attitudes towards using Second Life in education: A case study in Hong Kong. Computers & Education, 70, 105-115. Doi: 10.1016/j.compedu.2013.08.011
  • Çıkrıkçı-Demirtaşlı, N. (2014). Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme Arasındaki İlişkiler. N. Çıkrıkçı-Demirtaşlı, (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme içinde. Üçüncü Basım., ss. 1-27. Ankara: Edge Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik. SPSS ve Lisrel Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi. Demirel, Ö. (1997). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: USEM Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2005). Öğretme Sanatı: Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Sekizinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Doğan, N. and Kara, Y. (2015). How Are The Pre-Service Teachers’ Attitude Levels Towards Educational Measurement And Evaluation Course And Does It Differ According To The Demographic Characteristics? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 1191 – 1195.
  • Doğan, T. ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 157-168.
  • Ekici, G. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumları ile Öğrenme Biçimlerinin Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 111-132.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Sertifikası Derslerine Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 99-104.
  • Erdoğdu, M. Y. (2010). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 Kasım, Antalya.
  • Erdoğdu, M. Y. ve Kurt, F. (2012). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yeterlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 23-36.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Güler, N. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yedinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Güneyli, A. ve Aslan, C. (2009). Evaluation of Turkish prospective teachers’ attitutes towards teaching profession. Procedia of Social and Behavioral Sciences, 1, 313-319.
  • Gürsoy, G. (2017). Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 281-316.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki [The Relationship Between Learning Styles and Learning Strategies]. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Hançer, A. H., Uludağ, N. ve Yılmaz, A. (2007). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 100-109.
  • Huang, S.-C. (1993). The relationships among gender, cognitive styles, computer experience and computer attitudes in Upward Bound students. Yayımlanmamış Yüksek Lisan Tezi, Iowa Devlet Üniversitesi.
  • Honey, P. and Mumford, A. (1995). Learning Styles Questionnaire. USA: Peter Honey and Alan Mumford.
  • Kahyaoğlu, M., Tan, Ç. ve Kaya, M. F. (2013). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(21), 225-236.
  • Kalemoğlu-Varol, Y. (2016). The Predictive Power of the Self-efficacy Beliefs of Physical Education Candidate Teachers on their Attitudes towards the Assessment and Evaluation in Education. Universal Journal of Educational Research 4(6): 1458-1463. DOI: 10.13189/ujer.2016.040625
  • Karadeniz-Bayrak, B. (2014). Öğrenme Stilleri ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlar Üzerine Bir Araştırma. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 7(1), 4-15.
  • Karakuyu, Y. ve Tortop, H. S. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi, 10(1),47-55.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A. ve Meşeci, B. (2012). Alternatif Ölçme Değerlendirme Araçlarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Lakshmi, G. B. (2003). Attitude Toward Science. Second. Edi. New Delhi: Discovery Publishing House.
  • Martinez de Monarrez, P.; Korniejczuk, V. (2013). Learning Styles and Attitudes toward Online Education in Four Universities in the State of Nuevo Leon, Mexico. International Journal on E-Learning, 12(2), 183-195.
  • Mihrka, A. A. (2014). Learnıng Styles And Attitudes Towards Active Learnıng Of Students At Different Levels In Ethiopia. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Güney Afrika Üniversitesi.
  • Miller, P. (2000). Learning Styles and General Attitudes toward Computers: An Analysis of Students Enrolled in Computer Science Modules at Calvin College. 10 Mayıs 2017 tarihinde http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.881.5980&rep=rep1&type=pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. 10 Şubat 2018 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Mutluer, C. (2015). Bolu İlindeki Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 159-173.
  • Ogan-Bekiroglu, F. (2009). Assessing Assessment: Examination of pre‐service physics teachers' attitudes towards assessment and factors affecting their attitudes. International Journal of Science Education, 31(1), 1–39.
  • Ozan, C. ve Kıncal, R. Y. (2017). An Investigation of Teacher Candidates` Attitudes Towards Educational Measurement in Terms of Various Variables. Turkish Journal of Teacher Education, 6(1), 18-32.
  • Özçelik, D. A. (2010). Eğitim Programları ve Öğretim: Genel Öğretim Yöntemi. İkinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özdamar, K. (2016). Ölçek ve Test Geliştirme Yapısal Eşitlik Modellemesi. Eskişehir: Nisan.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Geliştirilmiş Beşinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özder, H., Konedralı, G. ve Zeki, C. P. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 16(2), 253-275.
  • Özgen, K., Ay, M., Kılıç, Z., Özsoy, G. ve Alpay, F. N. (2017). Ortaokul Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ve Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 215-244.
  • Özyürek, A. ve Eryılmaz, A. (2001). Factors Affecting Students’ Attitudes towards Physics. Education and Science, 26(120), 21-28.
  • Roberts II, T. G. (2003). The Influence of Student Characteristics On Achievement And Attitudes When An Illustrated Web Lecture Is Used In An Online Learning Environment. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Florida Üniversitesi.
  • Sanders, D. W. ve Morrison-Shetlar, A. I.(2001). Student Attitudes toward Web-Enhanced Instruction in an Introductory Biology Course. Journal of Research on Computing in Education, 33(3), 251-262, DOI: 10.1080/08886504.2001.10782313.
  • Süral, S. (2014) Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 63-75.
  • Sternberg, R. J. and Zhang, L.-F. (2001). Perspectives on Thinking, Learning, and Cognitive Styles. Mahwaj, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Şahin-Taşkın, Ç. ve Hacıömeroğlu, G. (2010). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumları: Nicel ve Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme. İlköğretim Online, 9(3), 922-933.
  • Tekindal, S. (2015). Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi İçin Araç Oluşturma. Genişletilmiş ve Değiştirilmiş Üçüncü Basım. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tezbaşaran, A. Ata. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. İkinci Basım. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • TDK (Türk Dil Kurumu). Tutum. 22 Haziran 2016 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=TUTUM adresinden erişilmiştir.
  • Turgut, M. F. (1993). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. İkinci Baskı. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Tüysüz, C. ve Tatar, E. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 97-107.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45, 109-127.
  • Varol, Y. K. (2016). The Predictive Power of the Self-efficacy Beliefs of Physical Education Candidate Teachers on their Attitudes towards the Assessment and Evaluation in Education. Universal Journal of Educational Research 4(6), 1458-1463. DOI: 10.13189/ujer.2016.040625.
  • Wong, S. L. and Hanafi, A. (2007). Gender Differences in Attitudes towards Information Technology among Malaysian Student Teachers: A Case Study at Universiti Putra Malaysia. Journal of Educational Technology & Society, 10(2) http://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.10.2.158
  • Yaman, S. ve Karamustafaoğlu, S. (2011). Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Alanına Yönelik Yeterlik Algı Düzeylerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 53-72.
  • Yaşar, M. (2014a). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 259-275. Doi: http://dx.doi.org/10.12973/jesr.2014.41.13.
  • Yaşar, M. (2014b). Öğretmen Adaylarının “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme” Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 4(2), 64-83.
  • Yeşilyurt, E. (2012). Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Alanına İlişkin Genel Yeterlik Algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 377-395.
  • Yıldırım, K., Arastaman, G. ve Dasci, E. (2016). The Relationship between Teachers’ Attitudes toward Measurement and Evaluation and their Perceptions of Professional. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 77-96. DOI: 10.14689/ejer.2016.62.6
  • Young, T. (1998). Student Teachers' Attitudes Towards Science (STATS). Evaluation & Research in Education, 12(2), 96-111. DOI: 10.1080/09500799808666934.Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2006). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. 21 Şubat 2017 tarihinde http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/49875 adresinden erişilmiştir.

Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Dersine İlişkin Tutumları: Anadolu Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, , 401 - 453, 31.08.2018
https://doi.org/10.14520/adyusbd.398714

Öz

Öğretmenlik
mesleği genel yeterlikleri kapsamında yer alan “ölçme ve değerlendirme”
yeterliğinin hizmet öncesi öğretmen eğitim sürecinde öğretmen adaylarına
kazandırılmasında “ölçme ve değerlendirme” dersi önemli bir yere sahiptir. Bir
derse yönelik tutumların dersin öğrenme çıktılarına erişme düzeyini
etkileyebilmesi nedeniyle Ölçme ve Değerlendirme dersine yönelik tutumların
incelenmesi, bu önemli yeterliğin öğretmen adaylarına kazandırılması açısından
önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde Ölçme ve Değerlendirme dersini alan öğretmen adaylarının bu derse
ilişkin tutumlarını etkileyen etmenleri belirlemektir. Çalışma sonucunda
öğretmen adaylarının Ölçme ve Değerlendirme dersine yönelik ortanın biraz
üzerinde bir düzeyde tutuma sahip oldukları, kadın öğretmen adaylarının derse
daha fazla önem verdikleri, devam edilen programa ve daha önce istatistik dersi
alma durumuna göre tutum puanlarının farklılaştığı, akademik ortalama ve
öğrenme biçimlerine göre tutum puanlarında istatistiksel olarak manidar bir
fark oluşmadığı ve derse yönelik tutumların “olumsuz yaklaşım” alt boyutunu
istatistik dersi alma, dokunsal öğrenme, bireysel ve işitsel öğrenme
biçimlerinin yordadığı belirlenmiştir.



 

Kaynakça

  • Akdağ-Gürsoy, G. (2015). Alan İle İlişkilendirilmiş Uygulamalı Ölçme ve Değerlendirme Dersinin Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlık Düzeylerine, Tutumlarına ve Alan Bilgilerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aktaş, M. ve Alıcı, D. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeği’nin (EÖT-TÖ) Geliştirilmesi. Journal of Qufqaz University, Philology and Pedagogy, 33, 66-73.
  • Alkharusi, H., Kazem, A. M. ve Al-Musawai, A. (2011). Knowledge, skills, and attitudes of preservice and inservice teachers in educational measurement. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 39(2), 113-123.
  • Anadolu Üniversitesi (2018). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı – Dersler ve AKTS Kredileri. 8 Şubat 2018 tarihinde https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/170/rehberlik-ve-psikolojik-danismanlik-programi/dersler adresinden erişilmiştir.
  • Atılgan, H., Kan, A. ve Doğan, N. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yedinci Basım. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Aydın, B. (2016). Examination of the Relationship between Eighth Grade Students’ Learning Styles and Attitudes towards Mathematics. Journal of Education and Training Studies, 4(2), 124-130. doi:10.11114/jets.v4i2.1162
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. Ve Bıçak, B. (2010). Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı: Geleneksel-Tamamlayıcı. Dördüncü Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başman, M. and Tavşancıl, E. (2016). Self-Efficacy Perceptions and the Attitudes of Prospective Teachers towards Assessment and Evaluation. International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 10(3), 932-937.
  • Başol, G. (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Genişletilmiş Üçüncü Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Baykara-Pehlivan, K. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
  • Bilen, M. (1995). Eğitimde Program Değerlendirme. İkinci Basım. Ankara: Pegem.
  • Bilen, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Altıncı Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bilgin, İ. ve Bahar, M. (2002). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumları Arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 53-67.
  • Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 163-179.
  • Bloom, B. S. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda ve Öğrenme. D. A. Özçelik (Çev.). İstanbul: Milli Egitim.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 14. Basım. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37( 2), 99-114.
  • Çalışkan, H. ve Kılınç, G. (2012). The Relationship Between the Learning Styles of Students and Their Attitudes Towards Social Studies Course. Procedia - Social and Behavioral Sciences 55 ( 2012 ) 47 – 56.
  • Çalışkan, H., Tekin, D ve Uymaz, M. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Yeterliklerinin Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 239-261.
  • Çalışkan, H. ve Yazıcı, K. (2013). Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tutum Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. International Journal of Human Sciences, 10(1), 398-415.
  • Çelik, Z. ve Arslan, Y. (2012). Aday Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algılarının Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14 (2), 223-232.
  • Çelikkaleli, Ö. ve Akbaş, A. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarını Yordamada Fen Bilgisi Öğretimi Özyeterlik İnançları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 21-34.
  • Cheng, G. (2014). Exploring students’ learning styles in relation to their acceptance and attitudes towards using Second Life in education: A case study in Hong Kong. Computers & Education, 70, 105-115. Doi: 10.1016/j.compedu.2013.08.011
  • Çıkrıkçı-Demirtaşlı, N. (2014). Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme Arasındaki İlişkiler. N. Çıkrıkçı-Demirtaşlı, (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme içinde. Üçüncü Basım., ss. 1-27. Ankara: Edge Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik. SPSS ve Lisrel Uygulamaları. Ankara: Pegem A Akademi. Demirel, Ö. (1997). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: USEM Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2005). Öğretme Sanatı: Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Sekizinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Doğan, N. and Kara, Y. (2015). How Are The Pre-Service Teachers’ Attitude Levels Towards Educational Measurement And Evaluation Course And Does It Differ According To The Demographic Characteristics? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 1191 – 1195.
  • Doğan, T. ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 157-168.
  • Ekici, G. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi Derslerine Yönelik Tutumları ile Öğrenme Biçimlerinin Değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 111-132.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Sertifikası Derslerine Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 99-104.
  • Erdoğdu, M. Y. (2010). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 11-13 Kasım, Antalya.
  • Erdoğdu, M. Y. ve Kurt, F. (2012). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yeterlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 23-36.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Güler, N. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yedinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Güneyli, A. ve Aslan, C. (2009). Evaluation of Turkish prospective teachers’ attitutes towards teaching profession. Procedia of Social and Behavioral Sciences, 1, 313-319.
  • Gürsoy, G. (2017). Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 281-316.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki [The Relationship Between Learning Styles and Learning Strategies]. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Hançer, A. H., Uludağ, N. ve Yılmaz, A. (2007). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 100-109.
  • Huang, S.-C. (1993). The relationships among gender, cognitive styles, computer experience and computer attitudes in Upward Bound students. Yayımlanmamış Yüksek Lisan Tezi, Iowa Devlet Üniversitesi.
  • Honey, P. and Mumford, A. (1995). Learning Styles Questionnaire. USA: Peter Honey and Alan Mumford.
  • Kahyaoğlu, M., Tan, Ç. ve Kaya, M. F. (2013). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(21), 225-236.
  • Kalemoğlu-Varol, Y. (2016). The Predictive Power of the Self-efficacy Beliefs of Physical Education Candidate Teachers on their Attitudes towards the Assessment and Evaluation in Education. Universal Journal of Educational Research 4(6): 1458-1463. DOI: 10.13189/ujer.2016.040625
  • Karadeniz-Bayrak, B. (2014). Öğrenme Stilleri ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlar Üzerine Bir Araştırma. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 7(1), 4-15.
  • Karakuyu, Y. ve Tortop, H. S. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Fizik Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi, 10(1),47-55.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A. ve Meşeci, B. (2012). Alternatif Ölçme Değerlendirme Araçlarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Lakshmi, G. B. (2003). Attitude Toward Science. Second. Edi. New Delhi: Discovery Publishing House.
  • Martinez de Monarrez, P.; Korniejczuk, V. (2013). Learning Styles and Attitudes toward Online Education in Four Universities in the State of Nuevo Leon, Mexico. International Journal on E-Learning, 12(2), 183-195.
  • Mihrka, A. A. (2014). Learnıng Styles And Attitudes Towards Active Learnıng Of Students At Different Levels In Ethiopia. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Güney Afrika Üniversitesi.
  • Miller, P. (2000). Learning Styles and General Attitudes toward Computers: An Analysis of Students Enrolled in Computer Science Modules at Calvin College. 10 Mayıs 2017 tarihinde http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.881.5980&rep=rep1&type=pdf adresinden erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. 10 Şubat 2018 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Mutluer, C. (2015). Bolu İlindeki Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 159-173.
  • Ogan-Bekiroglu, F. (2009). Assessing Assessment: Examination of pre‐service physics teachers' attitudes towards assessment and factors affecting their attitudes. International Journal of Science Education, 31(1), 1–39.
  • Ozan, C. ve Kıncal, R. Y. (2017). An Investigation of Teacher Candidates` Attitudes Towards Educational Measurement in Terms of Various Variables. Turkish Journal of Teacher Education, 6(1), 18-32.
  • Özçelik, D. A. (2010). Eğitim Programları ve Öğretim: Genel Öğretim Yöntemi. İkinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özdamar, K. (2016). Ölçek ve Test Geliştirme Yapısal Eşitlik Modellemesi. Eskişehir: Nisan.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Geliştirilmiş Beşinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özder, H., Konedralı, G. ve Zeki, C. P. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 16(2), 253-275.
  • Özgen, K., Ay, M., Kılıç, Z., Özsoy, G. ve Alpay, F. N. (2017). Ortaokul Öğrencilerin Öğrenme Stilleri ve Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 215-244.
  • Özyürek, A. ve Eryılmaz, A. (2001). Factors Affecting Students’ Attitudes towards Physics. Education and Science, 26(120), 21-28.
  • Roberts II, T. G. (2003). The Influence of Student Characteristics On Achievement And Attitudes When An Illustrated Web Lecture Is Used In An Online Learning Environment. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Florida Üniversitesi.
  • Sanders, D. W. ve Morrison-Shetlar, A. I.(2001). Student Attitudes toward Web-Enhanced Instruction in an Introductory Biology Course. Journal of Research on Computing in Education, 33(3), 251-262, DOI: 10.1080/08886504.2001.10782313.
  • Süral, S. (2014) Eğitim Fakültesi Öğrencileri ile Pedagojik Formasyon Alan Öğrencilerin Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 63-75.
  • Sternberg, R. J. and Zhang, L.-F. (2001). Perspectives on Thinking, Learning, and Cognitive Styles. Mahwaj, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Şahin-Taşkın, Ç. ve Hacıömeroğlu, G. (2010). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumları: Nicel ve Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme. İlköğretim Online, 9(3), 922-933.
  • Tekindal, S. (2015). Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi İçin Araç Oluşturma. Genişletilmiş ve Değiştirilmiş Üçüncü Basım. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tezbaşaran, A. Ata. (1997). Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. İkinci Basım. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • TDK (Türk Dil Kurumu). Tutum. 22 Haziran 2016 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=TUTUM adresinden erişilmiştir.
  • Turgut, M. F. (1993). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. İkinci Baskı. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Tüysüz, C. ve Tatar, E. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum ve Başarılarına Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 97-107.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 45, 109-127.
  • Varol, Y. K. (2016). The Predictive Power of the Self-efficacy Beliefs of Physical Education Candidate Teachers on their Attitudes towards the Assessment and Evaluation in Education. Universal Journal of Educational Research 4(6), 1458-1463. DOI: 10.13189/ujer.2016.040625.
  • Wong, S. L. and Hanafi, A. (2007). Gender Differences in Attitudes towards Information Technology among Malaysian Student Teachers: A Case Study at Universiti Putra Malaysia. Journal of Educational Technology & Society, 10(2) http://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.10.2.158
  • Yaman, S. ve Karamustafaoğlu, S. (2011). Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Alanına Yönelik Yeterlik Algı Düzeylerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 53-72.
  • Yaşar, M. (2014a). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 259-275. Doi: http://dx.doi.org/10.12973/jesr.2014.41.13.
  • Yaşar, M. (2014b). Öğretmen Adaylarının “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme” Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 4(2), 64-83.
  • Yeşilyurt, E. (2012). Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Alanına İlişkin Genel Yeterlik Algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 377-395.
  • Yıldırım, K., Arastaman, G. ve Dasci, E. (2016). The Relationship between Teachers’ Attitudes toward Measurement and Evaluation and their Perceptions of Professional. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 77-96. DOI: 10.14689/ejer.2016.62.6
  • Young, T. (1998). Student Teachers' Attitudes Towards Science (STATS). Evaluation & Research in Education, 12(2), 96-111. DOI: 10.1080/09500799808666934.Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2006). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. 21 Şubat 2017 tarihinde http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/49875 adresinden erişilmiştir.
Toplam 79 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Suzan Çardak

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Çardak, Ç. S. (2018). Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Dersine İlişkin Tutumları: Anadolu Üniversitesi Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(29), 401-453. https://doi.org/10.14520/adyusbd.398714