Today’s technology provides accessing almost all kinds of information. Information and Communication Technologies (ICT) can be located in all the steps of the process of scientific research. Therefore, it is considered that technology has major contribution to the development of scientific process skills. Our study aims at determining the relationship between primary students' science process skills and levels of using ICT. The study group consisted of 487 primary students attending to 5 randomly selected schools at urban of the province of Adiyaman in 2009–2010 academic year. "Science Process Skills Test" and "Use of Information Communication Technologies Scale" were used in order to collect the data. The research, is a quantitative study carried out by using a correlational survey method. It was found that a significant relationship between students' science process skills and levels of using ICT according to the Pearson correlation coefficient.
Information Communication Technologies Science Process Skills
Günümüzde bilgi iletişim teknolojileri bilimsel bilgiye ulaşmada etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bilgi iletişim teknolojileri, bilimsel araştırma sürecinin tüm basamaklarına entegre edilebilmektedir. Bu nedenle; teknolojinin bilimsel süreç becerilerini geliştirme sürecine katkı sağladığı kabul edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve bilgi iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerini çeşitli değişkenler açısından inceleyerek aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2009–2010 öğretim yılında Adıyaman il merkezinde öğrenim gören 487 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada, verileri toplamak amacıyla “Bilimsel Süreç Becerileri Testi” ve “Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama yöntemi kullanılarak yürütülen nicel bir çalışmadır. Verilerin analizi sonucunda, Pearson korelasyon katsayısının hesaplanmasıyla öğrencilerin BSB puanlarıyla BİT’ten yararlanma düzeyleri arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, öğrencilere evde ve okulda bilişim teknolojileriyle donatılmış öğrenme ortamları sağlanması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 15 |