Place-based education is a phrase that historically is relatively new; as a concept is has been around for sometime longer. Place-based education has been defined as experience [outside the school] has its geographical aspect, its artistic and its literary, its scientific and its historical sides. Place-based education is useful for bringing community features into all classroom subject areas but it plays a vital part in the social studies classroom. This style of teaching social studies not only, engages students and increases citizenship but it also, fit(s) into a social studies curriculum [with its]…references to citizenship and community. The paper will be divided into sections covering different aspects of place-based education. In part one, place-based education is defined to offer a glimpse of what it can offer to education. Part two, discusses the framework of place set into historical context. Part three, will connect place-based education to other educational theories, such as those of John Dewey. Part four, aims to connect place-based education to social studies curriculum. Part six will conclude by discussing the future of place-based education, where it currently stands and its ability to keep students engaged.
Yer temelli eğitim anlayışı ülkemizde son yıllarda popüler olmasına karşın kavram olarak 18. yüzyılın başlarında kullanılmaya başlanmıştır. Okul dışı deneyim olarak da tanımlanan yer temelli eğitim, coğrafi, sanatsal, edebi, bilimsel ve tarihsel yönleri olan bir eğitim anlayılışıdır. Yer temelli eğitim, içerisinde yaşanılan toplumun temel özelliklerini sınıf ortamına taşıdığından dolayı bütün derslerde özellikle de sosyal bilgiler derslerinde öğrencilerin derse olan ilgisini arttırmada, vatandaşlık sorumluluklarını geliştirmede, öğrenci başarısının artmasında olumlu katkılar sağlamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı yer temelli öğrenmenin tarihsel süreçteki gelişiminden özetle bahsedilerek Amerika Birleşik Devletleri’nde sosyal bilgiler dersi içerisinde uygulama örneklerini vermektir. Bu bağlamda bu çalışma yer temelli eğitimin farklı yönlerini içeren bölümlerden oluşmaktadır. Birinci ve ikinci bölümde yer temelli eğitimin tanımı yapılarak yer temelli eğitim anlayışının gelişmesi tarihsel süreç içerisinde kısaca incelenmiştir. Üçüncü bölümde yer temelli öğrenme ile sosyal bilgiler programı arasında nasıl bir ilişki olduğu açıklanmıştır. Dördüncü bölümde sosyal bilgiler derslerinde farklı yerlerde yapılmış yer temelli eğitim örneklerinden bahsedilmiştir. Beşinci bölümde kısaca yer temelli öğrenmenin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi açıklanmıştır. Son olarak yer temelli eğitimin sosyal bilgiler alanındaki geleceği tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 14 |