BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUR ÖZ YETERLİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ADANA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Sayı: 21, 908 - 936, 31.12.2015
https://doi.org/10.14520/adyusbd.23976

Öz

Bu çalışmanın amacı, farklı sınıf düzeyindeki ortaokul öğrencilerinin okur öz yeterliklerinin bazı değişkenler açısından anlamlı faklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırmanın evrenini Adana ilindeki ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem ise Adana ili Çukurova, Seyhan ve Yüreğir ilçelerinden seçilmiş üç ortaokuldaki farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Bu bağlamda söz konusu üç ilçedeki birer ortaokulda, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı, güz döneminde öğrenim gören 742 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ile “Okur Öz Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin okur öz yeterliklerinin cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ancak okumayı sevip ve sevmeme durumlarına göre okumayı seven öğrenciler lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı saptanmıştır. Okur öz yeterliğin sınıf düzeyine göre de farklılaştığı, bu anlamlı farklılığın tüm sınıf düzeyleri içinde sekizinci sınıf öğrencilerinin lehine olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin bir ayda okudukları kitap sayısının da okur öz yeterliklerini etkilediği,  okur öz yeterlik puanları arasında anlamlı farklılığa yol açtığı, bu farklılığın hiç kitap okumayan öğrencilerin aleyhine bir farklılık olduğu bulgulanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Başak Karakoç Öztürk

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Karakoç Öztürk, B. (2015). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUR ÖZ YETERLİKLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: ADANA İLİ ÖRNEĞİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(21), 908-936. https://doi.org/10.14520/adyusbd.23976