Matematik
dersi öğretim programlarında, dünyadaki matematik eğitimi reform çalışmalarında
olduğu gibi, matematiksel modellemenin, matematik eğitimi ile verilmeye
çalışılan tüm temel becerilerin gelişmesine önemli katkı sağlayacağı
düşünülmektedir. Günlük yaşam durumlarının matematiksel modelleme süreci
öğrenenler için oldukça zor olabilen bir süreçtir. Bu karmaşık matematiksel
modelleme döngüsü için teknoloji gerekli bir araç olarak belirtilmiştir. Ancak
alanyazında teknolojinin matematiksel modelleme sürecine etkisinin nasıl
olduğunun ayrıntılı olarak açıklanması gerektiği ve bu tür araştırmaların
olmadığı ifade edilmektedir. Bu bağlamda, araştırmanın amacı matematiksel
modelleme sürecinin teknoloji ile desteklenen ve desteklenmeyen ortamlarda
nasıl şekillendiğini incelemektir. Çalışmada, matematiksel modelleme süreci
Stillman, Galbraith, Brown ve Edward (2007) tarafından ortaya konulan süreç
modeli dikkate alınarak incelenmiştir. Bu araştırma eylem araştırması olarak
desenlenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 33 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veri analizi, veri toplama süreciyle eş zamanlı olarak yürütülmüştür. Süreçte
katılımcıların düşüncelerini birbirine sesli olarak aktardığı bir ortamın
olması, yazılı çözüm kağıtları, grupların çözümlerini içeren ekran kayıtları,
gözlem notları ve grup üyeleriyle yapılan ayaküstü mülakatlar öğretmen
adaylarının modelleme sürecindeki zihinsel süreçlerinin ortaya çıkarılmasında
etkili bir rol oynamıştır. Bu çalışmanın, teknolojinin modelleme sürecine
etkisini, teknoloji ile desteklenen ve desteklenmeyen ortamlarda sınayıp ortaya
çıkan farkları betimlemesi bakımından alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Matematiksel modelleme teknoloji destekli modelleme modelleme süreci matematik eğitimi
Mathematical modeling take place in mathematics
curriculums and just like in reforms of mathematics education around the world
since it is thought that would make significant contributions to the
improvement of all the basic skills which is attained with mathematics
education in an effort. Mathematical modeling of daily-life situations is a
process that may be difficult for learners. Technology is considered a
necessary tool for this complex mathematical modeling cycle. Yet, it is stated
in the literature that it is necessary to explain how technology affects the
mathematical modeling process and such research is not available. In this
context, the purpose of this research is to study how mathematical modeling
process is shaped in environments aided or not aided with technology. The
mathematical modeling process in the study was examined in consideration of the
process model introduced by Stillman, Galbraith, Brown and Edward (2007). The
research was designed as action research. The participants of the study were 33
pre-service teachers. The data analysis was performed synchronously with the
data collection process. The fact that the environment enabled the participants
to communicate thoughts to each other vocally; written solution papers;
screencasts that include groups’ solutions; observation notes; and one-legged interviews with group
members played an active role in revealing pre-service teachers’ mental processes during modeling. It
is thought that this study would contribute to the field due to testing
technology’s effect on the modeling process in
environments aided and not aided with technology and describing the differences
observed.
Mathematical modeling technology in modeling modeling process mathematics education teacher candidates
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 26 |