This study aims to determine to what extent the
characteristics of Life Sciences 2015 Curriculum differed from the 2009
Curriculum. Also another aim is to define what teachers’ opinions about these
differences. To this end, data were collected through a document analysis and
an open-ended questionnaire. Participants in the open-ended questionnaire were
selected from the classroom teachers who were coursing according to the 2015
curriculum. It was found in the data analysis that there are units instead of
themes in the 2015 curriculum, the number of attainments and skills were
decreased and of values were increased. According to the opinions of the
classroom teachers on the subject, some of them found the decreasing number of
attainments positive while others found it negative. In addition, at points
which teachers find positive about the curriculum, were removal of repetitive
subjects, attainments becoming interrelated and appropriate for the student
level, and activities being simple. The points which teachers find negative were
how skills and values do not match attainments, attainments repeat each other
and are not sufficient. Suggestions made by the teachers about the
characteristics that need to be possessed by Life Sciences curriculum were that
different methods and techniques should be included, activities should be
appropriate for the student level and should not repeat each other, they should
be made to be fun and derived from students’ experiences.
Bu çalışmanın amacı 2015 Hayat Bilgisi
Öğretim Programı ile 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programı arasındaki
farklılıkların ve yeni programa ilişkin öğretmen görüşlerinin neler olduğunun belirlenmesidir.
Bu amaçlar doğrultusunda nitel özellik taşıyan bu çalışmada, doküman incelemesi
ve açık uçlu anket kullanılarak veriler toplanmıştır. Açık uçlu anketin
uygulandığı katılımcılar, 2015 programına göre ders işleyen sınıf
öğretmenlerinden seçilmiştir. Yapılan
içerik analizi sonucunda, 2015 programında temalar yerine ünitelerin bulunduğu,
kazanım ve becerilerin azaltıldığı ve değerlerin arttırıldığı ortaya çıkmıştır.
Sınıf öğretmenlerinin bu konudaki düşünceleri incelendiğinde, kazanımların
azaltılmasını olumlu ve olumsuz bulanların olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca
öğretmenlerin programla ilgili olumlu bulduğu noktalarda, tekrar eden konuların
kaldırılması, kazanımların birbiriyle ilişkili ve öğrenci düzeyine uygun hale
getirilmesi ile etkinliklerin sade olması bulunmaktadır. Öğretmenlerin olumsuz
bulduğu konular, beceri ve değerlerin kazanımlarla eşleştirilmemesi,
etkinliklerin birbirini tekrar etmesi ve yeterli olmamasıdır. Öğretmenlerin
Hayat Bilgisi programlarında bulunması gereken özelliklere yönelik
önerilerinin, farklı yöntem ve tekniklerin yer alması, etkinliklerin öğrenci
seviyesine uygun olması, birbirini tekrar eden nitelikte olmaması, eğlenceli
hale getirilmesi ve öğrencilerin yaşantılarından etkinliklerin yer almasına
yönelik olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 28 |