Bu çalışmanın amacı oyunlarla zenginleştirilmiş sınıf ortamında kesirler konusunun öğretimi hakkında öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. 6. sınıf kesirler konusu kazanımlarına uygun olarak hazırlanan Kesir Domino ve Kesir Puzzle oyunları araştırmacılar tarafından uygulanmış ve uygulamalar videoya çekilmiştir. Video kayıtları doktora eğitimine devam eden 4 matematik öğretmenine izletilmiş ve yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılarak öğretmenlerden oyunları ve sınıf ortamını çeşitli boyutlarıyla değerlendirmeleri istenmiştir. Elde edilen bulgular oyunların ilgi çekici, eğlenceli ve motive edici olduğunu, öğrencilerin derse aktif katılımını sağladığını ve matematik dersine karşı olumlu tutum geliştirdiğini göstermektedir. Oyunlarla zenginleştirilmiş kesir öğretimi, çoklu temsillere ve etkileşime fırsat verdiği için sofistike anlamlar ve matematiksel farklılıklar oluşturmanın yanısıra, bu ortamlara özel sosyomatematiksel normlar ortaya koymuştur. Ayrıca oyunlarla desteklenmiş uygulamalı sınıf içi etkinlik videolarının geliştirilip erişime açık web tabanlı ortamlarda paylaşılmasının pedagojik açıdan faydalı bir uygulama olacağı konusunda öğretmenlerin hemfikir oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Oyun destekli öğretim, kesirler, sınıf içi uygulamalar, öğretmen görüşleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 25 |