Bu çalışmanın amacı, istihdamın korunması ve
geliştirilmesi amacıyla 2012 yılında Türkiye İş Kurumu’nda işe başlatılan iş ve
meslek danışmanlarının özlük problemleri, mesleki memnuniyet düzeyleri ile
yaşadıkları bürokratik ve idari sorunları tespit etmektir. Çalışma iki bölümden
oluşmaktadır. İlk bölümde iş ve meslek danışmanlığı genel olarak incelenmiştir.
İkinci bölümde ise anket yoluyla yapılan tespitler doğrultusunda iş ve meslek
danışmanlarının işleri ile ilgili yaşadıkları problemler ve memnuniyet
düzeylerinin neler olduğu izah edilmeye çalışılmıştır. Çalışma koşulları ile
ilgili olarak pek memnun görünmeyen ve birçok problem yaşayan danışmanların
sorunlarının giderilmesi memnuniyet düzeylerini dolayısıyla verimliliklerini
artıracaktır. İş ve meslek danışmanlarının kurumsal aidiyet ve
verimliliklerinin artırılması için hangi sorunlarının giderilmesi gerektiği
konusunda da öneriler sunulmuştur.
The
aim of this study is to identify job problems, career satisfaction levels and
bureaucratic and administrative problems of job and career counselors initiated
at the Turkish Employment Agency in 2012. The study consists of two chapter. In
the first part, definition of job and
career counseling was stated and focused on the history of the system in
Turkey. In the second part, in the direction of determinations made by
questionnaire, it was tried to explain what the problems and satisfaction
levels of job and career counselors about their job. Eliminating the problems
of consultants who are not satisfied with working conditions and experiencing
many problems will improve their level of satisfaction therefore their
productivity. In order to increase the corporate belonging and productivity of
job and career counselors, suggestions were made on which problems should be
addressed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 30 |