Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kişiselleştirilmiş Öğretimin 5N1K Tekniğinde Başarıya Etkisi

Yıl 2019, Sayı: 33, 125 - 147, 29.12.2019
https://doi.org/10.14520/adyusbd.607192

Öz

Bu çalışmada amaçlanan 1, 2. ve 3. sınıflarda Türkçe dersinde 5N1K
tekniği kullanılarak yapılan metin çözümlemesi ile aynı metnin kişiselleştirilerek
kullanılması arasındaki başarı farkının anlamlı olup olmadığını
belirleyebilmektir. Kişiselleştirilmiş öğretim, kişinin ilgi ve ihtiyaçları göz
önüne alınarak öğretim sürecinin kişiye göre uyarlanmasıdır. Kişiselleştirilmiş
öğretim materyali ise öğrencinin yakın çevresindeki kişi ve nesnelerin isimleri
kullanılarak geliştirilen sunum, alıştırma ve sınav materyali olarak
tanımlamaktadır. Çalışmada kullanılan metinler kişiselleştirilmiş ve
kişiselleştirilmemiş olarak iki farklı yapıda kullanılmıştır. Bu amaç
doğrultusunda 1., 2. ve 3. sınıfında öğrenim gören iki farklı gruptaki
öğrencilere öğretmen tarafından oluşturulmuş bir metin verilerek 5N1K soruları
oluşturmaları ve cevaplamaları istenmiştir. Deney grubuna metindeki şahıslar ve
nesneler kişiselleştirilerek verilirken, kontrol grubuna ise düz metinler
verilmiştir. Her iki metin için oluşturulan sorular ve cevaplar incelenerek
doğru-yanlış oranları belirlenmiştir. Uygulamalardaki başarı oranları
karşılaştırılarak sonuca ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda, kişiselleştirilmiş
metin ile çalışan öğrencilerde başarı oranının kişiselleştirilmemiş metin ile
çalışan öğrencilerden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. 

Destekleyen Kurum

...

Proje Numarası

...

Teşekkür

...

Kaynakça

  • Anand, P. G., and Ross, S. M. (1987). Using Computer Assisted Instruction to Personalize Arithmetic Materials for Elementary School Children, Journal of Educational Psychology, 79 (1), 72-78.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bates, E. T & Wiest, L. R. (2004) Impact of Personalization of Mathematical Word Problems on Student Performance. The Mathematics Educator. 14 (2), 17–26.
  • Bloom, B. S.(1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev. D. Ali Özçelik), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Cordova, L. I., and Lepper, M. R. (1996). Intrinsic Motivation and the Process of Learning: Beneficial Effects of Contextualization, Personalization, and Choice. Journal of Educational Psychology, 88 (4), 715-730.
  • Çakır Balta, Ö. (2008). Bilgisayar ve Sınıf Ortamında Kişiselleştirilmiş Sözel Matematik Problemlerini Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi. (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Çakır, Ö. (2013). Teacher Candidates and Teachers’ Opinions on Personalized Teaching. Global Journal of Human Social Science Linguistics & Education 13 (6). 15-19.
  • Çakır, Ö., Şimşek, N., and Tezcan, N. (2009). A Web Based Generation System for Personalization of E-Learning Materials. International Journal of Human and Social Sciences, 4 (4), 283-286.
  • Diack, A. (2004). Innovation and Personalised Learning. Education Review, 18 (1), 49-55.
  • Dilidüzgün, Ş. (1995). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazınsal Metinler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Güvenç, B. (2004). Kültürün ABC’si, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış bilimleri için araştırma teknikleri. Ankara: Ve Ga Basın Yayın Dağıtım.
  • Kavcar, C. (2008). Türkçenin Güncel Sorunları. Türkçe Öğretimi Kongre Kitabı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Mete, F. (2013). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Özel Alan Yeterlikleri Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Hart, J. M. (1996). The Effect of Personalized Word Problems. Teaching Children Mathematics, 2 (8), 504- 505.
  • Herndon, J. N. (1988). Achievement and continuing motivation under differing levels of personalized instruction. (Doctoral Dissertation). Arizona State University, Arizona.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kardaş, D. (2016). The Use of Personalized Texts for Teaching Turkish as a Second Language. Educational Research and Reviews, 11 (6). 252-259.
  • Kayaaslan, T. ve Çakır, Ö. (2017). Türkçe Öğretiminde Kişiselleştirilmiş Alıştırma Soruları Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi (The Effect of Using Personalized Turkish Practice Questions on Student' Achievement). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50 (1), 19-42.
  • Ku, H. Y., and Sullivan, H. J. (2002). Student Performance and Attitudes Using Personalized Mathematics Instruction. Educational Technology Research and Development, 50 (1), 21-34.
  • Ku, H.-Y., and Sullivan, H.J. (2000). Personalization of Mathematics Word Problems in Taiwan. Educational Technology Research and Development, 48 (3),49-59.
  • Küçük, Pelin (2017). İngilizce Öğretiminde Kişiselleştirmenin Lisans Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı, Eğitim Teknolojisi.
  • Lopez, C.L., and Sullivan, H.J. (1992). Effect of Personalization of Instructional Context on the Achievement and Attitudes of Hispanic Students. Educational Technology Research and Development, 40 (4), 5-13.
  • Reigeluth, C. (1996). A New Paradigm of ISD?. Educational Technology, May- June 1996, 13-20.
  • Sezer, B. (2015). Kişiselleştirilmiş Matematik Problemlerinin Akademik Başarıya Etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5 (2), 73-88.
  • Şimşek, N. & Çakır, Ö. (2009). Effect of Personalization on Students' Achievement and Gender Factor in Mathematics Education. International Journal of Social Sciences 4(4), 278-282.
  • Wright, J.P., and Wright, C. D. (1986). Personalized Verbal Problems: An Application of the Language Experience Approach. Journal of Educational Research, 79 (6), 358-362.
  • Yılmaz, M. (2008). Türkçede Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme Yolları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 9, 131-139.

SUCCESSFUL IMPACTS OF PERSONALIZATION IN 5W1H TECHNIQUE

Yıl 2019, Sayı: 33, 125 - 147, 29.12.2019
https://doi.org/10.14520/adyusbd.607192

Öz

The purpose of this study is to determine whether the difference between the success of the textual analysis of a text by using 5W1H method and the success of personalized use of the same text differ significantly in Turkish courses in. Personalized education is the customization and adaptation of learning and teaching processes considering the personal needs and interests of individual. Personalized teaching materials can be described as presentation, study and testing materials developed by using the names of people and objects in the close environment of student. The texts were used in two structures as personalized and non-personalized. Within this purpose, two different student groups from 1, 2 and 3. grades were given a text organized by the teacher and they were asked to prepare 5W1H questions and then answer them. The experiment group was given a personalized text by making people and objects in the text personal to the students. However, the control group was given a non-personalized text. By examining the questions and answers prepared for each text, the right-wrong ratio was determined. We concluded by comparing the success rates in the applications. As a result of the study, it was found that the students who work with personalized text have become more successful. Also, it has been observed that when students see personalized texts they are surprised, be happy and feel important.

Proje Numarası

...

Kaynakça

  • Anand, P. G., and Ross, S. M. (1987). Using Computer Assisted Instruction to Personalize Arithmetic Materials for Elementary School Children, Journal of Educational Psychology, 79 (1), 72-78.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bates, E. T & Wiest, L. R. (2004) Impact of Personalization of Mathematical Word Problems on Student Performance. The Mathematics Educator. 14 (2), 17–26.
  • Bloom, B. S.(1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev. D. Ali Özçelik), İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Cordova, L. I., and Lepper, M. R. (1996). Intrinsic Motivation and the Process of Learning: Beneficial Effects of Contextualization, Personalization, and Choice. Journal of Educational Psychology, 88 (4), 715-730.
  • Çakır Balta, Ö. (2008). Bilgisayar ve Sınıf Ortamında Kişiselleştirilmiş Sözel Matematik Problemlerini Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi. (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Çakır, Ö. (2013). Teacher Candidates and Teachers’ Opinions on Personalized Teaching. Global Journal of Human Social Science Linguistics & Education 13 (6). 15-19.
  • Çakır, Ö., Şimşek, N., and Tezcan, N. (2009). A Web Based Generation System for Personalization of E-Learning Materials. International Journal of Human and Social Sciences, 4 (4), 283-286.
  • Diack, A. (2004). Innovation and Personalised Learning. Education Review, 18 (1), 49-55.
  • Dilidüzgün, Ş. (1995). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazınsal Metinler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Güvenç, B. (2004). Kültürün ABC’si, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış bilimleri için araştırma teknikleri. Ankara: Ve Ga Basın Yayın Dağıtım.
  • Kavcar, C. (2008). Türkçenin Güncel Sorunları. Türkçe Öğretimi Kongre Kitabı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Mete, F. (2013). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Özel Alan Yeterlikleri Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Hart, J. M. (1996). The Effect of Personalized Word Problems. Teaching Children Mathematics, 2 (8), 504- 505.
  • Herndon, J. N. (1988). Achievement and continuing motivation under differing levels of personalized instruction. (Doctoral Dissertation). Arizona State University, Arizona.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kardaş, D. (2016). The Use of Personalized Texts for Teaching Turkish as a Second Language. Educational Research and Reviews, 11 (6). 252-259.
  • Kayaaslan, T. ve Çakır, Ö. (2017). Türkçe Öğretiminde Kişiselleştirilmiş Alıştırma Soruları Kullanmanın Öğrenci Başarısına Etkisi (The Effect of Using Personalized Turkish Practice Questions on Student' Achievement). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50 (1), 19-42.
  • Ku, H. Y., and Sullivan, H. J. (2002). Student Performance and Attitudes Using Personalized Mathematics Instruction. Educational Technology Research and Development, 50 (1), 21-34.
  • Ku, H.-Y., and Sullivan, H.J. (2000). Personalization of Mathematics Word Problems in Taiwan. Educational Technology Research and Development, 48 (3),49-59.
  • Küçük, Pelin (2017). İngilizce Öğretiminde Kişiselleştirmenin Lisans Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı, Eğitim Teknolojisi.
  • Lopez, C.L., and Sullivan, H.J. (1992). Effect of Personalization of Instructional Context on the Achievement and Attitudes of Hispanic Students. Educational Technology Research and Development, 40 (4), 5-13.
  • Reigeluth, C. (1996). A New Paradigm of ISD?. Educational Technology, May- June 1996, 13-20.
  • Sezer, B. (2015). Kişiselleştirilmiş Matematik Problemlerinin Akademik Başarıya Etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5 (2), 73-88.
  • Şimşek, N. & Çakır, Ö. (2009). Effect of Personalization on Students' Achievement and Gender Factor in Mathematics Education. International Journal of Social Sciences 4(4), 278-282.
  • Wright, J.P., and Wright, C. D. (1986). Personalized Verbal Problems: An Application of the Language Experience Approach. Journal of Educational Research, 79 (6), 358-362.
  • Yılmaz, M. (2008). Türkçede Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme Yolları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 9, 131-139.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Çakır Bu kişi benim 0000-0002-7306-5820

Filiz Mete 0000-0002-8835-3884

Züleyha Ertan Kantos Bu kişi benim 0000-0002-3372-4967

Proje Numarası ...
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Çakır, Ö., Mete, F., & Ertan Kantos, Z. (2019). Kişiselleştirilmiş Öğretimin 5N1K Tekniğinde Başarıya Etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(33), 125-147. https://doi.org/10.14520/adyusbd.607192