It is always desirable for the students to participate
more actively and more enthusiastically in the evaluation process which has a
low affinity for the learners when it’s done on paper. In this study, students'
opinions about the course evaluation process are examined using interactive web
tools. Kahoot application of web 2.0 tools was used in the evaluation process.
The participants of the study are 35 students who are in the 6th grade of the
Information Technologies and Software Course in Özkonak Cumhuriyet Secondary
School in Avanos, Nevşehir in the 2017-2018 academic year. Kahoot application
has been used in some parts of the course with the study group periodically.
Participants were applied to use a 13-point opinion form after their internet
and computer using were asked. In order to write the reasons of the opinions
mentioned in 8 articles, sections are reserved. In the study, all participants
stated that the use of Kahoot had a positive effect on their interest in the
course and related this to different reasons. As online evaluation tools, it is
stated by all participants that they have a positive effect on interest and
other variables on the course process.
Digital evaluation web 2.0 Information Technologies and Software formative evaluation
Kâğıt
üzerinde not amacıyla yapıldığında öğrenenler için cazibesi az olan
değerlendirme sürecine öğrencinin daha aktif ve daha istekli olarak katılması
hep istenen bir durumdur. Çalışmada etkileşimli web araçları kullanarak ders
içi değerlendirme sürecine yönelik öğrenci görüşleri incelenmektedir.
Değerlendirme sürecinde web 2.0 araçlarından Kahoot uygulaması kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcıları 2017-2018 eğitim öğretim yılında Nevşehir ili Avanos
ilçesi Özkonak Cumhuriyet Ortaokulu’nda 6. sınıfta Bilişim Teknolojileri ve
Yazılım dersi gören 35 öğrencidir. Kahoot uygulaması çalışma grubu ile dersin
bazı bölümlerinde dönem içerisinde belirli aralıkla kullanılmıştır.
Katılımcılara internet ve bilgisayar kullanım durumları sorulduktan sonra 13
maddelik görüş toplama formu uygulanmıştır. 10 maddede belirtilen görüşlerin
nedenlerinin de yazılması için alanlar ayrılmıştır. Araştırmada tüm katılımcılar
Kahoot kullanımının derse olan ilgilerini olumlu etkilediğini belirtmiş ve bunu
farklı nedenlerle ilgilendirmiştir. Tüm katılımcılar tarafından derse yönelik
ilgi ve diğer değişkenleri olumlu etkilediği belirtilen bir uygulama olarak
çevrimiçi değerlendirme araçlarının ders sürecine katılmasının ders sürecini
olumlu etkileyeceği görülmüştür.
Dijital değerlendirme web 2.0 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım biçimlendirici değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 34 |