DISTANCE EDUCATION IN THE COVID-19 PANDEMİC FROM THE PERSPECTIVE OF UNIVERSITY STUDENTS
Yıl 2020,
Sayı: 36, 137 - 174, 31.12.2020
Aylin Saltürk
,
Cumhur Güngör
Öz
This study aims to determine the opinions of university students attending distance education during COVID-19 pandemic and the factors affecting their academic motivation during the process. The study group consists of 325 students studying in different departments of Afyon Kocatepe University in the 2019-2020 academic year. In this study, in which the descriptive survey model was used, the Personal Information Form, Distance Education Evaluation Survey in the COVID-19 Process and the Academic Motivation Survey in the COVID-19 Process developed by the researchers were used to collect data. Using the SPSS 21 package program, the data were analyzed and the frequency (f) and percentage (%) values of university students' views regarding each questionnaire item were calculated. The findings were examined under these categories: (i) students' views on distance education, (ii) factors affecting academic motivation, (iii) changes in working habits and (iv) activities carried out outside the classroom during distance education.
Kaynakça
- Anderson, J. (2020). ‘’Brave New World The coronavirus pandemic is reshaping education.’’https://qz.com/1826369/how-coronavirus-is-changing-education/ adresinden 27 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yönleylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
- Arıkan, R. (2018). ‘’Anket yöntemi üzerinde bir değerlendirme.’’ Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1: 97-159.
- Büyüköztürk, Ş. (2005). ‘’Anket geliştirme.’’ Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
- Carey, K. (2020). ‘’Is everybody ready for the big migration to online college? Actually, no.’’ The New York Times. https://www.nytimes.com adresinden 30 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Cojocariu, V.-M., Lazar, I., Nedeff, V., & Lazar, G. (2014). ‘’SWOT analysis of e-learning educational services from the perspective of their beneficiaries.’’ Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116. 12 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Çığlık, H. ve Bayrak, M. (2015). ‘’Uzaktan öğrenme ve yapısalcı yaklaşım’’, IJODE, 1(1): 87-102.1999–2003.
- Dutile, C., Wright, N. & Beauchesne, M. (2011). Virtual clinical education: going the full distance in nursing education. Newborn Infant Nurs Rev, 11(1), 43-48. 26 Haziran 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Erkuş, A. (2007). Ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarında karşılaşılan sorunlar. Türk Psikoloji Bülteni, Yıl: 13, Sayı: 40, s. 17-25.
- Erkut, E. (2020). ‘’Covid-19 sonrası yükseköğretim.’’ Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125–133. doi:10.2399/yod.20.002
- Favale, T., Soro, F., Trevisan, M., Drago, I., & Mellia, M. (2020). ‘’Campus traffic and e- Learning during COVID-19 pandemic.’’ Computer Networks, 176, 107290.
- George D. & Mallery P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. 11.0 update (4th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
- Gilani, I. (2020). Coronavirus pandemic reshaping global education system? https://www.aa.com.tr/en/education/coronavirus-pandemic-reshaping-global-educationsystem/1771350 adresinden 29 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Haar, M. (2018). ‘’Increasing sense of community in higher education nutrition courses using technology.’’ Journal of Nutrition Education and Behavior, 50(1), 96-99. 8 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
- Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. (1. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
- Keeton, M. T. (2004). ‘’Best online instructional practices: Report of phase I of an ongoing study.’’ Journal of Asynchronous Learning Networks, 8(2), 75–100. 3 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- McBrien, J. L., Cheng, R., & Jones, P. (2009). ‘’Virtual spaces: Employing a synchronous online classroom to facilitate student engagement in online learning.’’ The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 10(3), 1–17. 23 Ağustos 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Meyer, K. A., & Wilson, J. L. (2011). ‘’The Role of Online Learning in the Emergency Plans of Flagship Institutions.’’ Online journal of distance learning administration (vol. IV, no. I). University of West Georgia, Distance Education Center.
- Moore, M. G. ve Kearsley, G. (2005). Distance education: A Systems View. Canada: Wadsworth. 18 Ağustos 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Parkes, M., Stein, S., & Reading, C. (2014). ‘’Student preparedness for university e-learning environments.’’ The Internet and Higher Education, 25, 1–10. 2020 13 Ağustos 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Partlow, K. M., & Gibbs, W. J. (2003). ‘’Indicators of constructivist principles in internetbased courses.’’ Journal of Computing in Higher Education, 14(2), 68–97. 17 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Pellegrino, J.W. & M.L. Hilton (eds.) (2012). Education for Life and Work: Developing Transferable Knowledge and Skills in the Twenty-First Century, National Academies Press, Washington, DC.
- Rieley, J. B. (2020). ‘’Corona Virus and its impact on higher education.’’ Research Gate. https://www.researchgate.net/post/Corona_Virus_and_its_impact_on_higher_education adresinden 30 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Shea, P. (2006). ‘’A study of students’ sense of learning community in online environments.’’ Journal of Asynchronous Learning Networks, 10(1), 35-44. 28 Mayıs 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Song, L., Singleton, E. S., Hill, J. R., & Koh, M. H. (2004). ‘’Improving online learning: Student perceptions of useful and challenging characteristics.’’ , The Internet and Higher Education, 7(1), 59–70. 03 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Telli-Yamamoto, G.T. ve Altun,D. (2020). ‘’Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi.’’ Üniversite Araştırmaları Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, Sayfa: 25-34
- UNESCO (2020). UNESCO Institute for Statistics (UIS). http://data.uis.unesco.org/# adresinden 29.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
- YÖK (2020). COVID-19 Bilgilendirme. https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar adresinden 29.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
- Yükseköğretim Kalite Kurulu (2020). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim. https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/ adresinden 29 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Wegerif, R. (1998) ‘’The social dimensions of asynchronous learning networks.’’ Journal of Asynchronous Learning Networks, 2(1). 26 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Wikipedia. (2020). 2019-20 koronavirüs pandemisi. https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi adresinden 31 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN COVID-19 PANDEMİSİNDE UZAKTAN EĞİTİME GEÇİŞ DENEYİMİ
Yıl 2020,
Sayı: 36, 137 - 174, 31.12.2020
Aylin Saltürk
,
Cumhur Güngör
Öz
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin COVID-19 küresel salgını nedeniyle acil bir çözüm olarak yükseköğretim kurumlarınca geçiş yapılan uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin görüşlerini ve süreç sırasındaki akademik motivasyonlarını etkileyen faktörleri değerlendirmek amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve araştırma amacına uygun olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen COVID-19 Sürecinde Uzaktan Eğitimi Değerlendirme Anketi ile COVID-19 Sürecinde Akademik Motivasyon Anketi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören ve salgın sırasında üniversite tarafından verilen uzaktan eğitime katılan 325 öğrenci oluşturmaktadır. SPSS 21 paket programından yararlanılarak veriler çözümlenmiş ve her bir anket maddesi ile ilgili olarak üniversite öğrencilerinin görüşlerinin frekans (f) ve yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular (i) uzaktan eğitim deneyimine ilişkin öğrencilerin görüşleri, (ii) akademik motivasyonu etkileyen faktörler, (iii) çalışma alışkanlıklardaki değişimler ve (iv) uzaktan eğitim süresince ders dışında yapılan faaliyetler başlıkları altında tartışılmıştır.
Kaynakça
- Anderson, J. (2020). ‘’Brave New World The coronavirus pandemic is reshaping education.’’https://qz.com/1826369/how-coronavirus-is-changing-education/ adresinden 27 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yönleylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
- Arıkan, R. (2018). ‘’Anket yöntemi üzerinde bir değerlendirme.’’ Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1: 97-159.
- Büyüköztürk, Ş. (2005). ‘’Anket geliştirme.’’ Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
- Carey, K. (2020). ‘’Is everybody ready for the big migration to online college? Actually, no.’’ The New York Times. https://www.nytimes.com adresinden 30 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Cojocariu, V.-M., Lazar, I., Nedeff, V., & Lazar, G. (2014). ‘’SWOT analysis of e-learning educational services from the perspective of their beneficiaries.’’ Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116. 12 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Çığlık, H. ve Bayrak, M. (2015). ‘’Uzaktan öğrenme ve yapısalcı yaklaşım’’, IJODE, 1(1): 87-102.1999–2003.
- Dutile, C., Wright, N. & Beauchesne, M. (2011). Virtual clinical education: going the full distance in nursing education. Newborn Infant Nurs Rev, 11(1), 43-48. 26 Haziran 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Erkuş, A. (2007). Ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarında karşılaşılan sorunlar. Türk Psikoloji Bülteni, Yıl: 13, Sayı: 40, s. 17-25.
- Erkut, E. (2020). ‘’Covid-19 sonrası yükseköğretim.’’ Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125–133. doi:10.2399/yod.20.002
- Favale, T., Soro, F., Trevisan, M., Drago, I., & Mellia, M. (2020). ‘’Campus traffic and e- Learning during COVID-19 pandemic.’’ Computer Networks, 176, 107290.
- George D. & Mallery P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. 11.0 update (4th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
- Gilani, I. (2020). Coronavirus pandemic reshaping global education system? https://www.aa.com.tr/en/education/coronavirus-pandemic-reshaping-global-educationsystem/1771350 adresinden 29 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Haar, M. (2018). ‘’Increasing sense of community in higher education nutrition courses using technology.’’ Journal of Nutrition Education and Behavior, 50(1), 96-99. 8 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
- Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. (1. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
- Keeton, M. T. (2004). ‘’Best online instructional practices: Report of phase I of an ongoing study.’’ Journal of Asynchronous Learning Networks, 8(2), 75–100. 3 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- McBrien, J. L., Cheng, R., & Jones, P. (2009). ‘’Virtual spaces: Employing a synchronous online classroom to facilitate student engagement in online learning.’’ The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 10(3), 1–17. 23 Ağustos 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Meyer, K. A., & Wilson, J. L. (2011). ‘’The Role of Online Learning in the Emergency Plans of Flagship Institutions.’’ Online journal of distance learning administration (vol. IV, no. I). University of West Georgia, Distance Education Center.
- Moore, M. G. ve Kearsley, G. (2005). Distance education: A Systems View. Canada: Wadsworth. 18 Ağustos 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Parkes, M., Stein, S., & Reading, C. (2014). ‘’Student preparedness for university e-learning environments.’’ The Internet and Higher Education, 25, 1–10. 2020 13 Ağustos 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Partlow, K. M., & Gibbs, W. J. (2003). ‘’Indicators of constructivist principles in internetbased courses.’’ Journal of Computing in Higher Education, 14(2), 68–97. 17 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Pellegrino, J.W. & M.L. Hilton (eds.) (2012). Education for Life and Work: Developing Transferable Knowledge and Skills in the Twenty-First Century, National Academies Press, Washington, DC.
- Rieley, J. B. (2020). ‘’Corona Virus and its impact on higher education.’’ Research Gate. https://www.researchgate.net/post/Corona_Virus_and_its_impact_on_higher_education adresinden 30 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Shea, P. (2006). ‘’A study of students’ sense of learning community in online environments.’’ Journal of Asynchronous Learning Networks, 10(1), 35-44. 28 Mayıs 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Song, L., Singleton, E. S., Hill, J. R., & Koh, M. H. (2004). ‘’Improving online learning: Student perceptions of useful and challenging characteristics.’’ , The Internet and Higher Education, 7(1), 59–70. 03 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Telli-Yamamoto, G.T. ve Altun,D. (2020). ‘’Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi.’’ Üniversite Araştırmaları Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, Sayfa: 25-34
- UNESCO (2020). UNESCO Institute for Statistics (UIS). http://data.uis.unesco.org/# adresinden 29.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
- YÖK (2020). COVID-19 Bilgilendirme. https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar adresinden 29.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
- Yükseköğretim Kalite Kurulu (2020). Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim. https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/ adresinden 29 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.
- Wegerif, R. (1998) ‘’The social dimensions of asynchronous learning networks.’’ Journal of Asynchronous Learning Networks, 2(1). 26 Temmuz 2020 tarihinde EBSCOhost veritabanından alınmıştır.
- Wikipedia. (2020). 2019-20 koronavirüs pandemisi. https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi adresinden 31 Ağustos 2020 tarihinde erişilmiştir.