Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHERS’ OPINIONS ABOUT THE FACTORS THAT MAKE LEARNING ENGLISH LANGUAGE DIFFICULT

Yıl 2022, Sayı: 40, 37 - 71, 29.04.2022
https://doi.org/10.14520/adyusbd.990267

Öz

The purpose of this study is to determine the factors that make learning English difficult in secondary and high schools. This study was designed as a case study. The participants consist of 24 English teachers working in Van. In this study, a semi-structured interview form was used. Descriptive and content analysis techniques were used in data analysis. As a result, it revealed that there are various difficulties in learning English due to the learning resources, quality of teaching and teacher, curriculum, learner, physical environment and opportunities, education system, family and environment. In this case, it can be recommended to prepare appropriate materials and develop/enrich coursebooks for the development of students' four language skills, to simplify the English curriculum, to choose the topics covered in the course materials from daily life in accordance with the students' level, interests, needs and cultures.

Kaynakça

  • Akdoğan, S. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve bir çözüm önerisi olarak yabancı dil okullarına yönelik öğretmen ve öğretim elemanlarının görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Akkuş, Ö. (2009). Türkiye’de İngilizce öğrenim ve öğretiminde karşılaşılan sorunlar [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Altun, S. A. (2009). İlköğretim öğrencilerinin akademik başarısızlıklarına ilişkin veli, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
  • Arnold, J. (1999). Affect in language learning. Cambridge University Press.
  • Aydemir, H. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim araç-gereçleri kullanım düzeyleri. Sosyal Bilimler Dergisi,36(1), 163-182.
  • Baba Khouya, Y. (2018). Students demotivating factors in the efl classroom: the case of Morocco. Advances in Language and Literary Studies, 9(2), 150-159.
  • Bahar, H. H., Uludağ, E., ve Kaplan, K. (2009). An investigation of the computer and internet attitudes on primary school teachers from Kars province. Journal of Education Faculty, 11(2), 64-83.
  • Balcı, U. (2016). Anadolu liselerinde ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitimi: Batman ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 346-355. https://dx.doi.org/ 10.14582/DUZGEF.757
  • Bulut, S., Soysal, Ö. K., ve Gülçiçek, D. (2018). Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğretmeni olmak: Suriyeli öğrencilerin eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi,7(2), 1210-1238.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 55-64.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, E., ve Işık Can, C. (2014). Türkiye’de ikinci yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 43-63.
  • Cihan, T., ve Gürlen, E. (2013). İlköğretim 5. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu University Journal of Social Sciences,13(1), 131-146. https://doi.org/ 10.19126/suje.59904
  • Demir, S., Böyük, U., ve Koç, A. (2011). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin laboratuvar şartları ve kullanımına ilişkin görüşleri ile teknolojik yenilikleri izleme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 66-79.
  • Dinçer, B., ve Saracaloğlu, A. (2018). 7. sınıf İngilizce öğretim programının Stufflebeam’in bağlam-girdi-süreç-ürün modeline dayalı olarak değerlendirilmesi. Turkish Studies, 13(19), 561-588. http://dx.doi.org/ 10.12739/NWSA.2017.12.2.E0032
  • Drbseh, M. H. (2019). Saudi EFL learners’ difficulties in learning english: A case of secondary school students. Journal of Applied Linguisticsand Language Research, 6(4), 140-151. Dudley-Marling, C., ve Searle, D. (1991). When students have time to talk. Portsmouth.
  • Genç, G., ve Bilgin Aksu, M. (2004, Temmuz). İnönü üniversitesi öğrencilerinin İngilizce derslerine ilişkin tutumları [Sözlü bildiri]. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Gökler, Z. S., Aypay, A., ve Arı, A. (2012). İlköğretim İngilizce dersi hedefleri kazanımları SBS soruları ve yazılı sınav sorularının yeni Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Eğitimde Politika Analizi, 1(2), 114-133.
  • Gömleksiz, M. N., ve Aslan, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin İngilizce öğreniminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma. The Journal Of Academic Social Science Studies, 64, 1-13. https://doi.org/10.9761/JASSS7374
  • Günday, R. (2007). Yabancı dil öğretiminde başarısızlığa neden olan etmenler üzerine bir araştırma. Milli Eğitim, 36(175), 210-229. İngilizce Yeterlik İndeksi [English Proficiency Index] (2020, Kasım). The world's largest ranking of countries and regions by English skills. https://www.ef.com.tr/epi/
  • İşigüzel, B., ve Kırmızı, B. (2014). Lise öğrencilerinin Almanca öğrenme sürecinde başarısızlık nedenlerinin değerlendirilmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13, 45-63. https://doi.org/10.9775/ kausbed.2014.004
  • Kaplan, H. (2013). Genel liselerde İngilizce öğretimindeki başarısızlık nedenleri hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi (Antalya İli örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Karcı Aktaş, C. (2012). Ortaöğretim dokuzuncu sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Kırıkkaya, E. B. (2009). İlköğretim okullarındaki fen öğretmenlerinin fen ve teknoloji programına ilişkin görüşleri. Journal of Turkish Science Education, 6(1), 133-148.
  • Kouritzin S. G.,Piquemal N. A. C., ve Nakagawa, S. (2007). Pre-service teacher beliefs about foreign language teaching and learning. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 28(3), 220-237. https://doi.org/10.2167/jmmd447.0
  • Kozikoğlu, İ. (2014). Ortaokul 7. sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 361-375.
  • Liton, H. A. (2016). Harnessing the barriers that impact on students' English language learning (ELL). International Journal of Instruction, 9(2), 91-106. Merter, F., Kartal, Ş., ve Çağlar, İ. (2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 43-58.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. SAGE Publications.
  • Morgan, B. (1992). Distinctive voices: developing oral language in multilingual classrooms. In (Ed. P. Pinsent), Language, culture and young children. David Fulton.
  • Noom-ura, S. (2013). English-teaching problems in Thailand and Thai teacher’s professional development needs. English Language Teaching, 6(11), 139-147. https://doi.org/ 10.5539/elt.v6n11p139
  • Özer, B., ve Korkmaz, C. (2016). Yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını etkileyen unsurlar. Ekev Akademi Dergisi, 67, 59-84.
  • Özmat, D. (2017). İngilizce öğrenmeyi zorlaştıran faktörler [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, F. Z., ve Aksoy, H. (2014). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş modelinin 8. sınıf öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ordu ili örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 439-454. https://doi.org/10.7822/omuefd.33.2.8
  • Senemoğlu, N. (2020). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Anı Yayıncılık.
  • Songbatumis, A. M. (2017). Challenges in teaching English faced by English teachers at MTsN Taliwang, Indonesia. Journal of Foreign Language Teaching & Learning, 2(2), 54-67.
  • Suryani, I., Suarnajaya, I. W., ve Pratiwi, N. P. (2020). Investigating the inhibiting factors in speaking English faced by senior high school students in Singaraja. International Journal of Language Education, 4(1),48-58. https://doi.org/10.26858/ijole.v4i2.10054
  • Sünkür, M., Şanlı, Ö., ve Arabacı, İ. B. (2012, Eylül). Akıllı tahta uygulamaları konusunda ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görüşleri (Malatya ili örneği) [Sözlü bildiri]. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Şahin, H., Çelik, F., ve Çatal, Ö. G. (2018). 6, 7 ve 8. sınıflarda İngilizce öğrenme sürecinde karşılaşılan sorunların incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 123-136. https://doi.org/10.21764/maeuefd.361675
  • Tomlinson, B. (2008). Language acquisition and language learning materials. English Language Learning Materials: A Critical Review, 3-13.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yörü, B. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri (Eskişehir örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B., ve Bümen, N. (2017). Son 15 yılda yayımlanan ilk ve ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları üzerine bir analiz. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 702-737. https://doi.org/10.12984/ egeefd.305922

İNGİLİZCE ÖĞRENMEYİ ZORLAŞTIRAN FAKTÖRLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2022, Sayı: 40, 37 - 71, 29.04.2022
https://doi.org/10.14520/adyusbd.990267

Öz

Bu araştırmanın amacı, ortaokul ve liselerde İngilizce öğrenmeyi zorlaştıran faktörleri öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Bu araştırma, durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenen ve Van ilinin merkez ilçelerinde görev yapan 24 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen görüşlerine göre öğrenme kaynaklarından, öğretimin niteliğinden ve öğretmenden, öğretim programından, öğrenenden, öğrenme ikliminden, fiziksel ortam ve olanaklardan, eğitim sisteminden, aile ve çevreden kaynaklı olarak İngilizce öğrenmede çeşitli zorluklar yaşandığı belirlenmiştir. Bu durumda, öğrencilerin dört dil becerisinin gelişmesi için amaca uygun materyallerin hazırlanması ve ders kitaplarının geliştirilmesi/zenginleştirilmesi, İngilizce öğretim programının basitleştirilmesi ve sadeleştirilmesi, ders materyallerinde işlenen konuların öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyine, ilgisine, ihtiyaçlarına ve kültürlerine uygun olacak şekilde günlük yaşamdan seçilmesi önerilebilir.

Kaynakça

  • Akdoğan, S. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve bir çözüm önerisi olarak yabancı dil okullarına yönelik öğretmen ve öğretim elemanlarının görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Akkuş, Ö. (2009). Türkiye’de İngilizce öğrenim ve öğretiminde karşılaşılan sorunlar [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Altun, S. A. (2009). İlköğretim öğrencilerinin akademik başarısızlıklarına ilişkin veli, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
  • Arnold, J. (1999). Affect in language learning. Cambridge University Press.
  • Aydemir, H. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim araç-gereçleri kullanım düzeyleri. Sosyal Bilimler Dergisi,36(1), 163-182.
  • Baba Khouya, Y. (2018). Students demotivating factors in the efl classroom: the case of Morocco. Advances in Language and Literary Studies, 9(2), 150-159.
  • Bahar, H. H., Uludağ, E., ve Kaplan, K. (2009). An investigation of the computer and internet attitudes on primary school teachers from Kars province. Journal of Education Faculty, 11(2), 64-83.
  • Balcı, U. (2016). Anadolu liselerinde ikinci yabancı dil olarak Almanca eğitimi: Batman ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 346-355. https://dx.doi.org/ 10.14582/DUZGEF.757
  • Bulut, S., Soysal, Ö. K., ve Gülçiçek, D. (2018). Suriyeli öğrencilerin Türkçe öğretmeni olmak: Suriyeli öğrencilerin eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi,7(2), 1210-1238.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 55-64.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, E., ve Işık Can, C. (2014). Türkiye’de ikinci yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 43-63.
  • Cihan, T., ve Gürlen, E. (2013). İlköğretim 5. sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu University Journal of Social Sciences,13(1), 131-146. https://doi.org/ 10.19126/suje.59904
  • Demir, S., Böyük, U., ve Koç, A. (2011). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin laboratuvar şartları ve kullanımına ilişkin görüşleri ile teknolojik yenilikleri izleme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 66-79.
  • Dinçer, B., ve Saracaloğlu, A. (2018). 7. sınıf İngilizce öğretim programının Stufflebeam’in bağlam-girdi-süreç-ürün modeline dayalı olarak değerlendirilmesi. Turkish Studies, 13(19), 561-588. http://dx.doi.org/ 10.12739/NWSA.2017.12.2.E0032
  • Drbseh, M. H. (2019). Saudi EFL learners’ difficulties in learning english: A case of secondary school students. Journal of Applied Linguisticsand Language Research, 6(4), 140-151. Dudley-Marling, C., ve Searle, D. (1991). When students have time to talk. Portsmouth.
  • Genç, G., ve Bilgin Aksu, M. (2004, Temmuz). İnönü üniversitesi öğrencilerinin İngilizce derslerine ilişkin tutumları [Sözlü bildiri]. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Gökler, Z. S., Aypay, A., ve Arı, A. (2012). İlköğretim İngilizce dersi hedefleri kazanımları SBS soruları ve yazılı sınav sorularının yeni Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Eğitimde Politika Analizi, 1(2), 114-133.
  • Gömleksiz, M. N., ve Aslan, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin İngilizce öğreniminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma. The Journal Of Academic Social Science Studies, 64, 1-13. https://doi.org/10.9761/JASSS7374
  • Günday, R. (2007). Yabancı dil öğretiminde başarısızlığa neden olan etmenler üzerine bir araştırma. Milli Eğitim, 36(175), 210-229. İngilizce Yeterlik İndeksi [English Proficiency Index] (2020, Kasım). The world's largest ranking of countries and regions by English skills. https://www.ef.com.tr/epi/
  • İşigüzel, B., ve Kırmızı, B. (2014). Lise öğrencilerinin Almanca öğrenme sürecinde başarısızlık nedenlerinin değerlendirilmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13, 45-63. https://doi.org/10.9775/ kausbed.2014.004
  • Kaplan, H. (2013). Genel liselerde İngilizce öğretimindeki başarısızlık nedenleri hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi (Antalya İli örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Karcı Aktaş, C. (2012). Ortaöğretim dokuzuncu sınıf İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Kırıkkaya, E. B. (2009). İlköğretim okullarındaki fen öğretmenlerinin fen ve teknoloji programına ilişkin görüşleri. Journal of Turkish Science Education, 6(1), 133-148.
  • Kouritzin S. G.,Piquemal N. A. C., ve Nakagawa, S. (2007). Pre-service teacher beliefs about foreign language teaching and learning. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 28(3), 220-237. https://doi.org/10.2167/jmmd447.0
  • Kozikoğlu, İ. (2014). Ortaokul 7. sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 361-375.
  • Liton, H. A. (2016). Harnessing the barriers that impact on students' English language learning (ELL). International Journal of Instruction, 9(2), 91-106. Merter, F., Kartal, Ş., ve Çağlar, İ. (2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 43-58.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. SAGE Publications.
  • Morgan, B. (1992). Distinctive voices: developing oral language in multilingual classrooms. In (Ed. P. Pinsent), Language, culture and young children. David Fulton.
  • Noom-ura, S. (2013). English-teaching problems in Thailand and Thai teacher’s professional development needs. English Language Teaching, 6(11), 139-147. https://doi.org/ 10.5539/elt.v6n11p139
  • Özer, B., ve Korkmaz, C. (2016). Yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını etkileyen unsurlar. Ekev Akademi Dergisi, 67, 59-84.
  • Özmat, D. (2017). İngilizce öğrenmeyi zorlaştıran faktörler [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, F. Z., ve Aksoy, H. (2014). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş modelinin 8. sınıf öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ordu ili örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 439-454. https://doi.org/10.7822/omuefd.33.2.8
  • Senemoğlu, N. (2020). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Anı Yayıncılık.
  • Songbatumis, A. M. (2017). Challenges in teaching English faced by English teachers at MTsN Taliwang, Indonesia. Journal of Foreign Language Teaching & Learning, 2(2), 54-67.
  • Suryani, I., Suarnajaya, I. W., ve Pratiwi, N. P. (2020). Investigating the inhibiting factors in speaking English faced by senior high school students in Singaraja. International Journal of Language Education, 4(1),48-58. https://doi.org/10.26858/ijole.v4i2.10054
  • Sünkür, M., Şanlı, Ö., ve Arabacı, İ. B. (2012, Eylül). Akıllı tahta uygulamaları konusunda ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görüşleri (Malatya ili örneği) [Sözlü bildiri]. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Şahin, H., Çelik, F., ve Çatal, Ö. G. (2018). 6, 7 ve 8. sınıflarda İngilizce öğrenme sürecinde karşılaşılan sorunların incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 123-136. https://doi.org/10.21764/maeuefd.361675
  • Tomlinson, B. (2008). Language acquisition and language learning materials. English Language Learning Materials: A Critical Review, 3-13.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yörü, B. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri (Eskişehir örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B., ve Bümen, N. (2017). Son 15 yılda yayımlanan ilk ve ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları üzerine bir analiz. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 702-737. https://doi.org/10.12984/ egeefd.305922
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Tunç 0000-0001-7943-858X

İshak Kozikoğlu 0000-0003-3772-4179

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Tunç, M., & Kozikoğlu, İ. (2022). İNGİLİZCE ÖĞRENMEYİ ZORLAŞTIRAN FAKTÖRLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(40), 37-71. https://doi.org/10.14520/adyusbd.990267