Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sınavlara dair görüşleri değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıfta yapılan sınavlara dair öğrencilerin görüşleri alınarak bu duruma ilişkin tespitler yapmaktır. Görüşleri tespit etmek amacıyla nitel araştırma desenlerinden olgubilim çalışması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokullarda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu uygun örnekleme ile belirlenmiş 77 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin çözümlenmesinde nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri çoğunlukla sınavlara dair olumlu görüşler belirtmiş olup; sınavların yapılması gerektiğini, sınavlar sayesinde seviyelerini öğrendiklerini, dersi daha iyi anladıklarını, başarılarının arttığını, geleceğe (ortaokula) hazırlandıklarını ifade etmişlerdir.
Çalışmamızın etik İzni Kahramanmaraş Sürçü İmam Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu tarafından verilmiş olup, ilgili evrak Ekler kısmında yüklenmiştir.
In this study, the views of primary school fourth grade students on exams were evaluated. The aim of this research is to determine the opinions of students about the exams held in the fourth grade of primary school and to make determinations about this situation. In order to determine the opinions, a phenomenological study from qualitative research designs was preferred. The study group of the research consists of fourth grade students studying in primary schools affiliated to Kahramanmaraş Provincial Directorate of National Education in the 2022-2023 academic year. The study group consists of 77 fourth grade students determined by convenient sampling. In this study, structured interview technique, one of the qualitative research data collection techniques, was used. Content analysis, one of the qualitative data analysis techniques, was used to analyze the data obtained as a result of the research. According to the results of the research; fourth grade primary school students mostly expressed positive opinions about the exams; they stated that exams should be held, they learned their level thanks to the exams, they understood the lesson better, their success increased, and they prepared for the future (secondary school).
Primary school fourth grade students exam exam in primary school
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 46 |