Culture encompasses a society's morals, beliefs, lifestyles, and all values related to that society. From this perspective, every society is curious about and interested in its own culture as well as the cultures of others. Particularly, the transmission of culture from generation to generation highlights its heritage value and contributes to its increasing importance. Due to this significance, cultural heritage has become a concept of great emphasis in recent years. The purpose of this research is to determine the awareness and experience levels of teachers regarding the cultural heritage elements in Karabük. For this purpose, data were collected from 390 teachers using a survey technique, one of the quantitative research methods. According to the main results of the research, while teachers' awareness of cultural heritage does not vary according to gender, age, and marital status, it was found that they assess cultural heritage awareness differently in terms of the duration of their residence. On the other hand, another result revealed that teachers evaluate their experience of cultural heritage differently based on their age, marital status, the type of school they work in, and the duration of their residence in that place, while no such difference was observed based on gender.
Culture Cultural heritage cultural heritage awareness cultural heritage experience Karabük province
Kültür, bir toplumun ahlakını, inançlarını, yaşam tarzlarını ve toplumla ilgili tüm değerlerini kapsamaktadır. Bu açıdan bakıldığında, her toplum hem kendi kültürünü hem de diğer toplumların kültürünü merak etmekte ve ilgi duymaktadır. Özellikle kültürün nesilden nesile aktarılması, onun miras değerini ortaya koymakta ve öneminin daha da artmasına katkı sağlamaktadır. Bu önemden dolayı Kültürel miras son yıllarda üzerinde önemle durulan bir kavram haline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı; Karabük’te görev yapan öğretmenlerin, Karabük’te bulunan kültürel miras unsurlarına ilişkin farkındalık ve deneyim düzeylerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniği ile 390 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmanın temel sonuçlarına göre, öğretmenlerin cinsiyet, yaş ve medeni durumlarına göre kültürel miras farkındalığı farklılık göstermezken, ikamet süreleri açısından kültürel miras farkındalığını farklı değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Diğer yandan başka bir sonuca göre, öğretmenlerin yaşları, medeni durumları, görev yaptıkları okul türleri ve bulundukları yerdeki ikamet süreleri açısından, kültürel miras deneyimini farklı değerlendirdikleri tespit edilirken, öğretmenlerin cinsiyetlerine göre böyle bir farklılığın olmadığı ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda özellikle öğretmenler özelinde bazı öneriler getirilmiştir.
kültür kültürel miras kültürel miras farkındalığı kültürel miras deneyimi Karabük ili
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel ve Doğal Miras |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 47 |