Bu çalışma, öğrencilerin akademik not ortalamalarını tahmin etmek için farklı makine öğrenmesi yöntemlerini kullanmıştır. Çalışmada, Gradient Boosting Regressor (GBR), Random Forest Regressor, Feedforward Neural Networks (FFNNs), XGBoost ve diğer modeller uygulanmış ve performansları MAE, RMSE, MAPE ve R² gibi metriklerle değerlendirilmiştir. Random Forest modeli, %100 R² ile en yüksek doğruluğu sağlamış ve en düşük hata oranlarına ulaşmıştır. Diğer modeller arasında Gradient Boosting ve XGBoost da yüksek doğruluk oranlarıyla öne çıkmıştır. Araştırma, öğrencilerin günlük çalışma saatleri, sosyal ve fiziksel aktiviteler ile stres seviyeleri gibi değişkenlerin akademik başarı üzerindeki etkilerini analiz etmiştir. Günlük çalışma saatleri, %73'lük pozitif korelasyonla başarı üzerindeki en güçlü etkiye sahip faktör olarak belirlenmiştir. Stres seviyesinin başarıya ölçülü bir şekilde pozitif etkisi olduğu görülürken, fiziksel aktivitelerin başarıyı az da olsa olumsuz etkilediği tespit edilmiştir
This study utilized various machine learning methods to predict students' academic grade point averages. The models applied in the study included Gradient Boosting Regressor (GBR), Random Forest Regressor, Feedforward Neural Networks (FFNNs), XGBoost, among others, and their performances were evaluated using metrics such as MAE, RMSE, MAPE, and R². The Random Forest model achieved the highest accuracy with an R² of 100% and the lowest error rates. Among the other models, Gradient Boosting and XGBoost also demonstrated high accuracy levels. The research analyzed the impact of variables such as daily study hours, social and physical activities, and stress levels on academic success. Daily study hours were identified as the most influential factor, with a 73% positive correlation to academic performance. While stress levels showed a moderate positive effect on success, physical activities were found to have a slightly negative impact.
Academic achievement Machine learning Regression analysis Prediction
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Yönetim Bilişim Sistemleri |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 11 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 50 |