Bu çalışma bir kamu üniversitesinde eğitim gören ön lisans, lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin üniversite tercihlerinde dijital okuryazarlık düzeylerinin etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma amacı doğrultusunda ilgili literatürdeki dijital okuryazarlık (bağımsız değişken) ve Üniversite Tercihi Öncesi Sosyal Medyada Birey Eğilimi ( bağımlı değişken) ölçekleri kullanıldı. Araştırma Iğdır Üniversitesinde eğitim gören 377 önlisans, lisans ve yüksek lisans öğrencisine ulaşılarak gerçekleştirildi. Elde edilen verilerin analizi için SPSS ve YEM Amos analiz programları kullanıldı. Analiz programları ile frekans, farklılık, normal dağılım, geçerlilik, güvenirlilik, korelasyon ve yol analizleri yapılmıştır. Farklılık analizleri sonucunda yaş durumu ile dijital okuryazarlık ve üniversite tercihlerinde sosyal medya kullanma eğilimi arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilirken diğer demografik değişkenler arasında farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada dijital okuryazarlığın üniversite tercihlerine sosyal medya kullanım eğilimi üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Literatür taraması sonucunda üniversite tercihlerinde sosyal medyanın kullanımı ile birlikte dijital okuryazarlığı birlikte ele alan bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu açıdan araştırmanın bu alanda kayda değer bir katkı sağlayacağı ve boşluğu dolduracağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama, Reklam |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |