Number symbols which is used in mathematics have developed and differentiated from past to present; as the relations
between people and tribes increase and social life improves, different number systems are created. About 2000 years
ago natural number cluster was inadequate in solving daily life problems and integer numbers has emerged. In today’s
education system, students’ ability to conceptualize and implement integers is an important need for both consecutive
subjects in mathematics curriculum and related practices in other disciplines. Stories that can be used in all educational
processes starting from early chilhood are educational tools that can be used to enable students to structure and simplify
information. Cartoons are also tools used to attract the attention of the students to the subject in the course of limited
lesson, focus their attention also develop their ability to explore, question and reason. This study aims to determine the
effects of using educational mathematical stories and humorous cartoons on teaching integers to student’s academic
achievement. The sample consist of 54 students from 6 grade of a state school at Kepez, Antalya in the 2017-2018
academic year. In the study, quasi-experimental pre test-post test control grouped design is used. In order to collect
quantitative data Integer Success Test is used. t statistic was found as 4.49 and p probability value as .00 in t-test. According
to the results of analysis it was determined that the use of educational mathematics stories and humorous cartoons
significantly increased student’s academic success.
Matematikte kullanılan sayı sembolleri geçmişten günümüze gelişip farklılaşmış; insanlar ve kavimler arasındaki ilişkiler
artıp sosyal hayat geliştikçe farklı sayı sistemleri oluşturulmuştur. Günümüzden yaklaşık 2000 yıl önce doğal sayılar kümesi
günlük yaşam problemlerini çözmede yetersiz kalmış ve tam sayılar kümesi ortaya çıkmıştır. Günümüz eğitim sisteminde
öğrencilerin, tam sayılar kümesini kavramsallaştırabilmesi ve uygulayabilmesi; hem matematik müfredatındaki
ardışık konularda, hem de diğer disiplinlerdeki ilişkili uygulamalarda önemli bir ihtiyaçtır. Erken çocukluk döneminden
itibaren ilerleyen tüm eğitim süreçlerinde kullanılabilecek hikâyeler, öğrencilerin bilgiyi yapılandırmalarını ve basitleştirebilmelerini
sağlamak amacıyla eğitsel olarak kullanılabilecek araçlardır. Karikatürler de kısıtlı ders süresinde öğrencinin
derse ilgisini çekmek, dikkatini toparlamak ayrıca keşfetme, sorgulama, düşünme yeteneklerini geliştirmede kullanılan
araçlardır. Çalışmanın amacı, eğitsel matematik hikâyeleri ve mizah içerikli karikatürlerin tam sayılar konusunun
öğretiminde kullanılmasının; öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu
2017-2018 eğitim öğretim yılında Antalya’nın Kepez ilçesindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 54 6. sınıf
öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada
nicel verilerin toplanması amacıyla “Tam sayılar Başarı Testi” kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre bağımsız iki
örneklem t-testinde t istatistiği 4.49, p olasılık değeri .00 olarak bulunmuştur. Eğitsel matematik hikâyeleri ve mizah içerikli
karikatürlerin, tam sayılar konusunun öğretiminde kullanılmasının, öğrencilerin akademik başarılarını anlamlı şekilde
arttırdığı görülmüştür.
matematik eğitim matematikeğitimi karikatür hikaye akademikbaşarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |