Günümüzde yaşanan yoğun rekabet ortamında firmaların ayakta kalabilmesi için ürettikleri mal ve hizmetleri satabilmesi ve maliyetleri kontrol altında tutabilmesi en önemli konuların başında gelmektedir. Firmaların hedef kitlelerine ulaşabilmeleri ve nihayetinde gelir elde edebilmesi, özellikle iletişim araçlarının çok gelişmiş olduğu günümüzde firmanın imajı ile büyük ölçüde bağlantılıdır. Firmaların yoğun rekabet ortamında başarı elde edebilmesi için farklılaşması gerekmektedir. Bunun için pazarlama iletişim araçlarından olan sponsorluk, firmaların amaçlarına ulaşma açısından kullanabileceği en önemli uygulamalardan biridir. Güncel uygulamalarda sponsorluk faaliyetleri ile reklam faaliyetlerinin iç içe girdiği görülmektedir. Sponsorluk sosyal yönü ağır basan bir faaliyet olduğu için devlet tarafından da özendirilmekte ve çeşitli teşvik uygulamaları ile desteklenmektedir. Sponsorluk faaliyetinde bulunmak isteyen kişi ve kurumların devlet tarafından sağlanan teşviklerden faydalanabilmesi sonrasında özellikle vergi idaresi ile sorun yaşamaması için yapılacak faaliyetler öncesinde gerekli araştırmaları yapmaları ve sponsorluk faaliyeti için gerekli olan prosedürleri tamamlamaları gerekmektedir. Bu çalışmamızda sponsorluk ve reklam kavramları irdelenmiş aynı zamanda güncel muhasebe ve vergi uygulamaları açısından konuya açıklık getirilmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |