Araştırma, küresel değişimin çevre, enerji kaynakları, sosyal, kültürel ve ekonomik hayata etkilerine ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırma nitel araştırma modeli kullanılmış olup, durum çalışması olarak desenlenmiştir. Bu araştırmada “amaçsal örnekleme” yaklaşımı yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Erzurum ili sınırları içerisinde yer alan bir Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı Bilim ve Sanat Merkezi’nde eğitim gören 22 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bu işlemlerin yapılması sırasında, nitel veri analiz programlarından MAXQDA 20 kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrenciler küresel değişim daha çok ekonomik alana, değişimin olumlu ve olumsuz yönlerini daha çok kültürel ve ekonomik hayata etkisi, çevre ile geri dönüşüm arasında ilişkiyi daha çok çevrenin korunması, geri dönüştürülebilir malzemeleri ve bu malzemelerle ne tasarlandığını daha çok plastik, farklı enerji kaynaklarının olumlu ve olumsuz özelliklerini daha çok kaynakların tüketimi, çevreyi koruma alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları ve faaliyetlerini daha çok ÇEVKO, TEMA, ÇEKÜL ve “Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri” çerçevesinde üzerimize düşen sorumlulukları ise daha çok çevreyi koruma olarak belirtmişlerdir.
Küresel değişim çevre enerji kaynakları sosyal kültürel ve ekonomik hayat.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |