Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen erkek ve kadın öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ile okuduğunu anlama yetenekleri arasındaki olası ilişkiyi araştırmak için tasarlandı. Araştırmayı yürütmek için 44 erkek ve 49 kadın ileri düzey İngilizce yabancı dil öğrencisi seçildi. Gerekli verileri toplamak amacıyla katılımcılara okuma becerilerini kontrol etmek amacıyla okuduğunu anlama testi uygulandı. Daha sonra katılımcılara Honey (2000) tarafından hazırlanan Eleştirel Düşünme Anketi uygulandı. Öğrencilere maddelere nasıl cevap verecekleri anlatıldı. Veriler üzerinde yapılan korelasyonel analizlere dayanarak, hem erkek hem de kadın yabancı dil öğrencilerinin eleştirel düşünmeleri ile okuduğunu anlama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon olduğu ortaya çıktı. Ek olarak, hem erkek hem de kadın öğrencilerin eleştirel düşünme yetenekleri ile okuduğunu anlamaları arasında benzer anlamlı bir korelasyon gösterdiği, cinsiyetin bu iki değişken arasındaki korelasyon üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı bulunmuştur.
Eleştirel düşünme okuduğunu anlama yabancı dil olarak İngilizce cinsiyet
The current study aimed to look into any possible relationships between the reading comprehension skills of male and female EFL learners and their critical thinking abilities. A total of 44 male and 49 female advanced EFL students were chosen to participate in the study. The reading comprehension assessment assessed the participants' reading comprehension skills to gather the necessary data. The participants were then given a Critical Thinking Questionnaire (Honey, 2000). We provided the students with instructions on how to respond to the questions. The results of the data's correlational analyses showed that there was a statistically significant relationship between the reading comprehension scores of EFL learners, both male, and female, and their critical thinking. Furthermore, it was discovered that there was no significant difference in the association between the critical thinking and reading comprehension skills of male and female students, suggesting that gender had no or little (if any) impact on these two variables.
Critical thinking reading comprehension English as a foreign language gender.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |