Nowadays, online shopping is increasingly being done through mobile applications. Findings on the online shopping convenience and effects of it are widespread. On the other hand, research on shopping through mobile application as a type of online shopping, convenience of these shopping and its effects is limited. In this research, the effects of shopping convenience through mobile applications on customer satisfaction and impulsive buying are examined. In this direction, primary data was collected by conducting a survey with vocational high school students. As a result of the analysis of the obtained data, it was determined that shopping convenience in mobile applications positively affects customer satisfaction and impulsive purchasing. In addition, it was understood that the shopping convenience through mobile application indirectly affects impulsive purchasing with customer satisfaction or customer satisfaction plays a mediating role in this effect. Finally, the research findings were interpreted and suggestions were developed for businesses and researchers.
Günümüzde internet üzerinden yapılan alışverişler giderek mobil uygulamalar aracılığıyla gerçekleştirilir hale gelmektedir. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde kolaylık ve bunun etkilerine yönelik bulgular yaygındır. Diğer taraftan internet üzerinden alışverişlerin bir türü olarak mobil uygulamalar aracılığıyla alışverişler, bu alışverişlerdeki kolaylık ve bunun etkilerine yönelik araştırmalar kısıtlıdır. Bu araştırmada mobil uygulama aracılığıyla alışverişlerde kolaylığın, müşteri memnuniyeti ve dürtüsel satın almaya etkileri incelenmektedir. Bu doğrultuda, meslek yüksekokulu öğrencileriyle anket uygulaması gerçekleştirilerek birincil veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi neticesinde; mobil uygulama alışveriş kolaylığının müşteri memnuniyeti ve dürtüsel satın almayı pozitif etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca mobil uygulama alışveriş kolaylığının, müşteri memnuniyeti aracılığıyla dürtüsel satın almayı dolaylı olarak etkilediği veya müşteri memnuniyetinin bu etkide aracı rol üstlendiği anlaşılmıştır. Son olarak araştırma bulguları yorumlanmış, işletme ve araştırmacılara öneriler geliştirilmiştir.
Araştırma kapsamında yönelik Kırıkkale Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurul’u tarafından 16.12.2024 tarihli 12 oturum nolu toplantısında etik uygunluk kararı verilmiştir. Araştırmanın her aşamasında “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi”nde belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir. Bu çalışmanın yazım sürecinde etik kurallarına uygun alıntı yapılmış ve kaynakça oluşturulmuştur. Çalışma intihal denetimine tabi tutulmuştur.
Araştırmada herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.
Araştırma anketine katılanlara teşekkürler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tüketici Davranışı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 2 |