Bu araştırmanın amacı, meslek
yüksekokulu öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri ve yabancı dile yönelik
kalıplaşmış düşüncelerinin çeşitli değişkenler bağlamında incelemektir.
Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini,
2016-2017 eğitim öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinde öğrenim
gören 1759 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, bu evrenden
rastgele seçilen toplam 552 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, “Dil
Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ve “Yabancı Dile Yönelik Kalıplaşmış Düşünce
Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, bağımsız
gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey anlamlılık testi ve Pearson
korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların dil
öğrenme stratejilerinin ve yabancı dile yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin
ortalama değer aralığında olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, meslek yüksekokulu
öğrencilerinin dil öğrenme stratejileri arasında öğrenim görülen bölüm,
İngilizce kursuna katılma ve İngilizce ders başarısına göre istatistiksel olarak
anlamlı fark tespit edilirken, cinsiyet ve mezun olunan lise türü
değişkenlerine göre anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra,
cinsiyete ve İngilizce kursuna katılma durumuna göre meslek yüksekokulu
öğrencilerinin yabancı dile yönelik kalıplaşmış düşünceleri arasında
istatistiksel olarak anlamlı fark bulunurken, mezun olunan lise türü, öğrenim
görülen bölüm ve İngilizce ders başarısına göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.
Öğrencilerin dil öğrenme stratejileri ve yabancı dile yönelik kalıplaşmış
düşünceleri arasında, orta düzeyde, doğrusal ve ters yönde anlamlı bir ilişki
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dil öğrenme stratejileri kalıplaşmış düşünce yabancı dile yönelik kalıplaşmış düşünce meslek yüksekokulu öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |