Bu çalışma okul öncesinde değerler
eğitimi ile ilgili annelerin görüşlerine başvurmak amacıyla yapılmıştır. Nitel
bir çalışmadır. Araştırmada veriler 15 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir
görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim
öğretim yılında İstanbul’un Güngören ilçesindeki bir anaokulunda eğitim gören
çocukların anneleri oluşturmaktadır. Araştırmada annelerin değerler eğitiminin
ne olduğu ile ilgili temel düşünceden haberdar oldukları ancak tam olarak
tanımlayamadıkları, bu eğitimi önemli
gördükleri ancak yeterli eğitime sahip olmadıkları, çocuklarına değer
edindirmede yeterli çaba gösterdikleri, dürüstlük, sevgi, saygı ve paylaşma
değerlerinin annelerin öncelikle edindirmek istediği değerler olduğu,
sorumluluk ve paylaşma değerlerini edindirmede zorluk çekildiği, rol model olma
ile düz anlatımın sık kullanılan yöntemler olduğu, anne, baba ve aile büyüklerinden
önemli ölçüde yararlanıldığı, kitaplarla çizgi filmlerden çoğunlukla
yararlanıldığı, anne dışında öğretmen ve arkadaşların etkili olduğu, eş, anne
ve babayla çoğunlukla çatışma yaşandığı, çoğunlukla öğretmenlerle işbirliği
yapıldığı, olumsuz örnekler ve ebeveyn tutumlarının sorunlara yol açtığı, rol
model olma, sabırlı olma, yeterli zaman ayırma ve eğitimin değer edindirmede
anneler tarafından önerilenler arasında yer bulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu
sonuçtan hareketle annelerin eğitim almaları, kitap seçimlerinde kitabın
içeriğine dikkat etmeleri, aile büyüklerden yararlanmaları ve çocukların
arkadaş çevrelerine dikkat etmelerine önem vermeleri önerisinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |