Süreç
içerisinde, önceleri şirketler salt amacı daha yüksek kâr elde ederek
sahiplerini memnun eden kuruluşlar olarak görülmüşlerdir. Bu sebeple
çalışanların ve toplumun refahı ikinci planda görülmüştür. Ancak günümüzde
şirketler sadece ekonomik kuruluşlar olarak tanımlanmayıp, sosyal kuruluşlar
olarak tanımlanmaktadır. Tüketiciler için sadece bir ürünün-hizmetin maddi
değeri ve kalitesi onu satın almak için yeterli kılmamakta satın aldıkları
ürünün işletmenin toplum için ne kadar fayda ve ne yaptıklarına bakmak
gerekmektedir. Günümüzde başarısı olan işletmeler salt ürün ve hizmet
kaliteleriyle değil sosyal profilleriyle de fark yaratmaktadırlar. Küreselleşme
ile birlikte rekabetin artmasıyla kalite, fiyat ve hizmet kalitesi kurumları
birbirinden farklılaştırıcı unsurlar olmaktan çıkmaktadır. Böyle bir ortamda
işletme itibarı büyük önem kazanmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, kurumsal
sosyal sorumluluğun kurumsal itibarı yaratmadaki yeri ve önemine
değinilmektedir. Bu araştırma Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler
Fakültesi Halkla İlişkiler dersini alan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin kurumsal
sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kurumsal itibarı belirlemek için kurumsal
sosyal sorumluluk uygulamasına sahip bir X kamu bankası seçilmiştir. Sonuç
olarak, sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kurumsal itibar ile pozitif ilişki
içerisinde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışma, gerçekleştirilen sosyal
sorumluluk faaliyetlerinin kurum itibarına katkısını ve gelecekteki çalışmalara
bu konuda yol gösterecek olması önemli olmaktadır.
İtibar yönetimi kurumsal sosyal sorumluluk kurumsal sosyal sorumluluk iletişimi halkla ilişkiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |