Bu çalışmanın amacı, ortaokul beşinci
sınıf öğrencilerinin eşit işaretine ilişkin anlamalarını belirlemektir.
Araştırma nitel araştırma kapsamında yapılandırılmış bir durum çalışmasıdır.
Çalışma 15 ortaokul beşinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı
örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ve kolay ulaşılabilir durum
örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan oluşan bir
ölçme aracı ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır.
Çalışmaya katılan 15 öğrenci ölçme aracındaki soruları yanıtlamaları
istenmiştir. Bu öğrencilerin arasından belirlenen 5 öğrenci ile ise görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çalışmaya katılan öğrencilerin çoğunun
eşit işaretini eşitliğin iki tarafındaki sayısal ilişkileri ifade eden bir
ilişkisel sembol olarak değil, sonuca götüren bir işlem sembolü olarak
gördükleri belirlenmiştir. Araştırmaya katılan az sayıda öğrenci eşitlikteki
sayısal ilişkileri kullanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ilgili alan
yazın kapsamında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |