Öğretmenlerin
algılarına göre ilkokul yöneticilerinin kültürel liderlik davranışlarıyla öğretmenlerin
örgütsel imajı arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılan araştırmada ilişkisel
tarama yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın
evreni 2018-2019 öğretim yılında Konya ilinde devlet okullarındaki çalışan öğretmenleri
kapsamaktadır. Okulların ve öğretmenlerin sayısını tespit etmek için Konya İl
Milli Eğitim Müdürlüğünün verilerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemi basit tesadüfi
örnekleme yöntemiyle 18 ilkokuldan seçilen 380 öğretmendir. Araştırma verilerinin
toplanmasında, “Kültürel Liderlik Ölçeği” ile “Örgütsel İmaj Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS paket
programından yararlanılmıştır. Araştırmada verilerin çözümlenmesinde aritmetik
ortalama, standart sapma, Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis H- testi ve Spearman
rho korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre, öğretmenlerin ilkokul yöneticilerinin kültürel liderlik
davranışlarına ilişkin algılarının genel ortalamasının “Katılıyorum” düzeyinde
olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin örgütsel imaj algılarının genel ortalaması
ise “Oldukça Katılıyorum” düzeyinde olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin
algılarına göre, ilkokul yöneticilerinin kültürel liderlik davranışlarıyla öğretmenlerin
örgütsel imajı arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı ilişkinin olduğu ortaya
çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |