Güvende hissetmek bireyler açısından gündelik faaliyetlerini sürdürme noktasında en önemli ihtiyaçlardan biri olarak göze çarpmaktadır. Pazarlama açısından bakıldığında ise gerek pazarlama faaliyetlerini gerçekleştiren işletmeler açısından gerekse ürünlerini pazarlayacakları tüketiciler açısından güvende hissetme duygusu önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı Filistin Bölgesinde güvende hissetme olgusundan eğitim faaliyetlerinin ve pazarlanmasının ne şekilde etkilenebileceği hakkında detaylı bir araştırma ortaya koyabilmektir. Çalışmada Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (Organization for Economic Cooperation and Development [OECD]), tarafından 2022 yılı için açıklanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Programme for International Student Assessment [PISA]) bilim alanı performansı üzerinden yine OECD verilerinde yer alan Küresel Barış Endeksi (Global Peace Index [GPI]) verileri arasındaki korelasyon tespit edilmektedir. Bu amaçla söz konusu verilere PISA bilim alanı performansı çok yüksek olan ve çok düşük olan ülkeler ve diğer taraftan Küresel Barış Endeksi’nde en üst sıralarda ve en alt sıralarda yer alan ülkeler dahil edilerek SPSS üzerinde Bivariate Korelasyon yordamı kullanılarak Küresel Barış Endeksi ve eğitim performansının etkileşimi gözlemlenmeye çalışılmaktadır. Söz konusu veri setleri OECD tarafından kurumun sonuç belgelerinde paylaşılan verilerden oluşturulmaktadır. Çalışmada yapılan analizler neticesinde eğitim faaliyetlerinin güvende hissetme duygusundan nasıl etkilendiği ortaya konarak bölgedeki mevcut durumun pazarlanabilir eğitim faaliyetlerinde oluşturduğu sonuç gösterilmektedir.
Çalışma Etik kurul raporu gerektirmemektedir. Bu durum makalenin içinde belirtilmiştir.
-
-
Feeling secure is one of the most fundamental needs for individuals to carry out their daily activities. From a marketing perspective, the sense of security is essential not only for businesses that conduct marketing activities but also for the consumers to whom these products are marketed. This study aims to provide a comprehensive analysis of how the phenomenon of feeling secure may impact educational activities and their marketing in the Palestinian region. The study examines the correlation between the 2022 Programme for International Student Assessment (PISA) science performance scores and the Global Peace Index (GPI) data, both provided by the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). To achieve this, countries with very high and very low PISA science performance scores, as well as those ranking at the top and bottom of the Global Peace Index, were included in the analysis. Utilizing the Bivariate Correlation procedure in SPSS, this study seeks to observe the interaction between global peace index scores and educational performance. The datasets used in this study are derived from data published by the OECD in their official reports. As a result of the analyses, the study reveals how educational activities are influenced by the sense of security, illustrating the implications of the current situation for marketable educational activities in the region.
The study does not require an ethics committee report. This is stated in the article.
-
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: Filistin Özel Sayısı |