Bu çalışma, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı tarafından ilkokul öğrencilerine ücretsiz dağıtılan ders ve çalışma kitaplarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırma, betimsel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiş ve uygun örneklem yoluyla seçilen 103 sınıf öğretmeninden toplanan veriler yüzde (%) ve frekans (f) hesaplama, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü ANOVA testi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun ders ve çalışma kitaplarını kullandığını ancak içeriklerin öğrencilerin düzeyine uygunluğu, bilimsel düşünmeyi teşvik etmesi ve sorgulama becerilerini geliştirme açısından yetersiz bulunduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, kitapların görsel unsurları ve diğer derslerle ilişkisi nispeten olumlu değerlendirilmiştir. Ayrıca, cinsiyet değişkeni ders kitapları ile ilgili görüşlerde anlamlı bir farklılık oluştururken, diğer değişkenler açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda, ders ve çalışma kitaplarının içerik, görsel öğe ve etkinlikler açısından geliştirilmesi ve öğrenci ihtiyaçlarına daha uygun hâle getirilmesi önerilmektedir.
Çalışmaya ilişkin etik kurul izni Uşak Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu tarafından 17.06.2025 tarih 2025-184 sayılı kararla verilmiştir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Temel Eğitim (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2025 |
| Kabul Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 3 |