Ülkemizde okulların inşasında yapısal elemanlar ile ilgili yönetmelik,
denetim ve kontroller yeterliliğe sahipken yapısal olmayan elemanlar ile ilgili
yönetmelik, bilgi, uygulamalar vb yeterli değildir. Bu durum okullarda yapısal
olmayan elemanların gelişigüzel alınmasına, olası bir afet etkisi düşünülmeden
rastgele yerleştirilmeleri gibi daha birçok olumsuzluğa neden olmaktadır.
Sonuçta okullarda yapısal olmayan elemanlardan kaynaklı risklere ve tehlikelere
davetiye çıkarılmaktadır. Henüz okulların proje aşamasında yapısal elemanlarla
birlikte yapısal olmayan elemanların değerlendirilmesi sonradan oluşabilecek
riskleri ve dolayısıyla tehlikeleri ortadan kaldıracaktır. Bu çalışmada,
okulların yapısal olmayan riskleri ve olası etkileri L Matris Yöntemi kullanılarak
matematiksel ifadelere dönüştürülmüş ve her bir okulun risk puanı
hesaplanmıştır. Son olarak üç okulun risk puanları birbirleriyle
karşılaştırılarak risk seviyeleri belirlenmiştir. Çalışmanın amacı, örneklem
olarak seçilen okullarda yerinde tespitler yaparak yapısal olmayan risklerin
azaltılması ve risklerin ortadan kaldırılması için getirilen önerileri ilgili
kurumlar ile paylaşmaktır.
Kaynaşlı Deprem Risk Okullarda Yapısal Olmayan Elemanlar L Tipi Matris
Kaynaşlı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Kaynaşlı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve araştırma yapılan okul müdürlerine desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.
Regulations, audits and controls related to structural systems in our
country are adequate for the construction of schools, while regulations,
information, practices etc. related to non-structural systems are not
sufficient. This situation causes many other problems such as the randomization
of non-structural elements in schools and the random placement of them without
considering a possible disaster effect. As a result, in schools, risks and
dangers arising from non-structural elements are invited. The evaluation of
non-structural systems as well as structural systems at the project stage of
the schools will eliminate the risks and consequently the dangers. In this
study, non-structural risks and possible effects of schools were converted into
mathematical expressions using the L Matrix Method and the risk score of each
school was calculated. Finally, the risk scores of three schools were compared
and risk levels were determined. The aim of the study is to share the proposals
with the relevant institutions in order to reduce the non-structural risks and
eliminate the risks by making on-site determinations in the schools selected as
samples.
Kaynaşlı Earthquake Risk Non-Structural Elements in Schools L Type Matrix
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |