Bu araştırma Afyon Kocatepe Üniversitesi Sandıklı Uygulamalı Bilimler Fakültesine bağlı sosyal hizmet ve çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin deprem farkındalığı ve deprem stresiyle baş etme stratejilerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nicel yöntem kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada sosyodemografik form, Deprem Stresi ile Baş Etme Stratejileri Ölçeği ve Sürdürülebilir Deprem Farkındalığı Ölçeği kullanılmıştır. Deprem Stresi ile Baş Etme Stratejileri Ölçeği ’ne göre katılımcılar deprem stresiyle orta düzeyde baş etmektedir (X̄=35,50±.5,94). Deprem Stresi ile Baş Etme Stratejileri Ölçeğinin alt boyutlarından olumlu yeniden değerlendirmeyi (X̄=12,97±,3,63) daha çok kullanmaktadırlar. Katılımcıların (t[193]=1,07; p>,05) ve yakınlarının (t[193]= -,092; p>,05) depreme maruz kalması ile deprem stresiyle baş etmeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Sürdürülebilir Deprem Farkındalığı Ölçeği ‘ne göre katılımcılar orta düzeyde deprem farkındalığına sahiptir (X̄=74,31±.13,09). Yakını depreme maruz kalmayan katılımcıların Sürdürülebilir Deprem Farkındalığı Ölçeği puan ortalaması (X̄=3,54±,57) yakını depreme maruz kalanların puan ortalamasından (X̄=3,31±,59) daha yüksektir ve istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir (t[193]=,-2,355; p<,05). Bu araştırmanın sonuçları kapsamında başta üniversitelerde olmak üzere toplumun tüm kesimlerinde afetlere hazırlık ve bilinçlendirme çalışmalarının nitelik ve nicelik olarak arttırılması önerilerine yer verilmektedir.
Deprem Deprem Farkındalığı Deprem Stresi ile Baş Etme Üniversite Öğrencileri
Afyon Kocatepe Üniversitesi SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLERİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ KURULU'nun 25.02.2023 tarih ve 166162 tarihli etik kurul kararı ile etik olarak uygulanmasında sakınca bulunmamıştır.
This research was carried out to examine the earthquake awareness and coping strategies of the students of social work and child development departments of Afyon Kocatepe University Sandıklı Faculty of Applied Sciences. Sociodemographic form, Scale of Coping Strategies with Earthquake Stress and Sustainable Earthquake Awareness Scale were used in the study conducted using quantitative method. According to the Scale of Coping Strategies with Earthquake Stress, the participants cope with earthquake stress at a moderate level (X̄=35.50±.5.94). They use positive reappraisal (X̄=12,97±,3,63) more than the sub-dimensions of the Strategies for Coping with Earthquake Stress Scale. There is no statistically significant difference between the participants‘ (t[193]=1,07; p>,05) and their relatives’ (t[193]= -,092; p>,05) subjected to earthquake and coping with earthquake stress. According to the Sustainable Earthquake Awareness Scale, the participants have moderate earthquake awareness (X̄=74.31±.13.09). The mean Sustainable Earthquake Awareness Scale score of the participants whose relatives were not subjected to earthquake (X̄=3,54±,57) is higher than the mean score of the participants whose relatives were subjected to earthquake (X̄=3,31±,59) and shows a statistically significant difference (t[193]=,-2,355; p<,05). Within the scope of the results of this research, recommendations are given for increasing the quality and quantity of disaster preparedness and awareness raising activities in all segments of the society, especially in universities.
Earthquake University Students Coping with Earthquake Stress Earthquake Awareness
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |