Mobilya sektöründe yaşanan talep artış eğilimi, piyasada bulunan firma sayısını arttırmakta ve bu durumda işletmelerin içinde bulunduğu rekabeti arttırmaktadır. Her sektörde olduğu gibi mobilya sektöründe de kalite faktörü, rekabet avantajı sağlayan önemli alanlardan biridir. Bu nedenle işletmeler kalite standartlarını geliştirmek istemekte ve kalite düzeylerini, kalite ödülleriyle belgelendirmek istemektedirler. Bu çalışmada, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) mükemmellik modelinin mobilya sektöründe faaliyet gösteren bir firmada uygulanması sırasında meydana gelen ya da yaşanması muhtemel sorunların proaktif bir yaklaşımla giderilmesi için Hata Türü ve Etkileri Analizi (FMEA) yönteminin nasıl kullanılabileceği gösterilmiş, ayrıca FMEA yöntemi kullanılarak yaşanan sorunların nasıl giderileceği anlatılmıştır. EFQM modelinin uygulanması sırasında doğabilecek sorunlar, farklı işletmelerde yaşanan sorunlar ve işletmenin çeşitli kalite modellerini uygulanması sırasında meydana gelen sorunlar göz önüne alınarak incelenmiştir. Bu muhtemel sorunlarsa FMEA yönteminin etki, sıklık ve tespit edilebilirlik kriterleri ile değerlendirilerek, önceliklendirilmiş ve öncelik sırasına göre çözümler oluşturularak giderilmiştir. Yapılan uygulama ile EFQM modelinin uygulanması sırasında oluşabilecek risklerin RPN puanları %70’in üzerinde bir iyileşme göstermiş, ayrıca işletme personellerine verilen eğitimler sayesinde işletme personelinin kalite duyarlılığı arttırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Orman Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |