Anayasa Mahkemesi, idarî uyuşmazlıkları adlî yargının görev alanına sokan yasal düzenlemelerin haklı neden ve kamu yararı bulunması halinde Anayasa’ya aykırı olmadığına karar vermektedir. 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 3. maddesini iptal eden yüksek mahkeme, idarî uyuşmazlıkların adlî yargının görev alanına dahil edilmesi konusunda yasakoyucunun mutlak bir takdir hakkının bulunmadığını vurgulamıştır. Bu kapsamda makalede Anayasa Mahkemesi kararları ışığında bu nitelikteki yasal düzenlemeler incelenecektir
İdarî yargının tarihsel gelişimi idarî yargının anayasal dayanağı Karayolları Trafik Kanunu 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu.
The Constitutional Court decides that legal arrangements which put administrative disputes into the duty fi eld of civil and criminal jurisdiction are not contrary to constitution, in case of righteous cause and public interest. Supreme Court abrogating article 3 of Civil Procedure Code (No: 6100) emphasizes that legislator hasn’t absolute judicial discretion on the subject of putting administrative disputes to the duty fi eld of civil and criminal jurisdiction. In this context this kind of legal arrangements will be reviewed in the light of verdicts of constitutional court in this article
Historical progress of administrative jurisdiction constitutional basis of administrative jurisdiction Highway Traffi c Code Civil Procedure Code (No: 6100) Turkish Obligation Code (No:6098).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 2 |