Article 94 of Civil Servants Act No. 657
does not regulate the absenteeism of a civil servant for 10 days without
permission and excuse, which requires disciplinary action. In such a case, the
Act stipulates that the Administration shall make an administrative decision
that the civil servant must be deemed to have resigned based on the presumption
that the right to resign from public service has been exercised. The impact of
the implied resignation decision and its consequences for the termination of
civil servant status leads to some discussions in determining the scope and
conditions of the rule in Article 94. Previously, the acts determined by
Article 94 for implied resignation were subject to disciplinary sanctions in
accordance with the relevant regulation for academic faculty. However, after
the abolition of this regulation, the question of whether Article 94 of Civil
Servants Act will be applied to the academic faculty has taken place in the
agenda as a separate matter of discussion. The basis of this discussion is that
the nature of the activity carried out by the academic staff differs from that
of the civil servants. In this study, it is aimed to analyze the legal issues
mentioned above.
In this respect, firstly, the scope and conditions of the implied resignation
decision established in accordance with Article 94 of Civil Servants Act have
been examined in general. Subsequently, the question of the applicability of
the said article to the academic faculty was addressed.
Resignation Implied Resignation Civil Servants Act Academic Faculty Administrative Procedure
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 94. maddesinde, memurun 10 gün
boyunca izinsiz, mazeretsiz ve kesintisiz bir biçimde görevini terk etmesi,
disiplin yaptırımını gerektiren bir hal olarak düzenlenmemiştir. Anılan maddede
söz konusu koşulların oluşması durumunda, İdarece, memurun kamu görevinden
“çekilme hakkını kullandığı varsayımı”ndan hareketle, çekilmiş sayılmasına
yönelik idari bir tasarrufta bulunulması öngörülmüştür. Çekilmiş sayılma
işleminin memurluk statüsünün son bulmasına yönelik etki ve sonuçlarının
ağırlığı, söz konusu işlemin kapsam ve
koşullarının belirlenmesinde birtakım tartışmalar yaşanmasına neden olmaktadır.
Önceleri, Devlet
Memurları Kanununun 94. maddesinin “çekilmiş sayılma” için belirlediği haller,
yükseköğretim personeli bakımından, ilgili mevzuat (disiplin yönetmeliği)
uyarınca disiplin yaptırımına konu edilmiştir. Bununla birlikte, bu yöndeki
düzenleme ve uygulamaya son verilmesinden sonra 657 sayılı Kanunun 94.
maddesinin öğretim elemanlarına da uygulanıp uygulanmayacağı meselesi ayrı bir
tartışma konusu olarak gündemdeki yerini almıştır. Sözü edilen tartışmanın
temelinde öğretim elemanlarının yürüttüğü faaliyetin niteliğinin memurlarınkine
göre farklılık arz etmesi yatmaktadır. Çalışmada yukarıda işaret edilen hukuki
meselelerin tahlilinin yapılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Devlet Memurları
Kanunun 94. maddesine göre tesis edilen çekilmiş sayılma işlemin kapsam ve
koşulları genel olarak incelenmiş, ardından da anılan maddenin öğretim
elemanları bakımından uygulanabilirliği meselesine temas edilmiştir.
Çekilme Çekilmiş Sayılma Devlet Memurları Kanunu Öğretim Elemanları İdari Usul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | KAMU HUKUKU |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 4 |