Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Social Unionism In The Framework Of Union Member Employees' Perception Of Service Quality

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 3, 977 - 994
https://doi.org/10.26745/ahbvuibfd.1433063

Öz

Among the ‘Sustainable Development Goals’, which consist of seventeen different goals aimed at economic, social and environmental sustainability worldwide by the United Nations, there is also the goal of ensuring productive work and full employment and that every individual has access to decent work. This goal can only be achieved by protecting workers' rights, ensuring job security, and improving working conditions. Trade unions are the organisations that will contribute to promoting these objectives and play an active role in society. The wider social and political influence of trade unions in society can increase the social impact of trade unions. In addition to the traditional approaches to trade union activities, organisations that embrace their members, create a sense of belonging and encourage employees to join a trade union because of its distinctive activities are becoming increasingly important. For the scientific evaluation of unions that adopt social unionism, measurements are made with the Servqual service quality analysis, which has been used in the services sector for many years. In 1985, A. Parasuraman, Leonard L. Berry and Valarie Zeithaml introduced the Servqual service quality measurement analysis to the literature to measure quality in the service sector and it has been used as an important tool in their research. The study aims to determine how the members perceive the social services provided by the unions that provide many social unionisation opportunities to their members. Thus, it will help to produce policies that will provide a much better social service quality to the union members.

Kaynakça

  • AKTAY, Nizamettin, ARICI, K. ve KAPLAN, Emine Tuncay. (2009). İş Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ALTAN, Şenol, ATAN Murat ve EDİZ Ayşe, (2003), “Servqual Analizi ile Toplam Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Yüksek Eğitimde Bir Uygulama”, İstanbul: 12.Ulusal Kalite Kongresi, Kal Der, 13-15 Ekim.
  • AYMANKUY Ş. Yakut, (2005), “Konaklama İşletmelerinde Sendikaların Hizmet Kalitesine Etkileri”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 8 Sayı: 14, 1 – 22.
  • BEZİRGAN Muammer, (2015), “Algılanan Hizmet Kalitesi ile Memnuniyet Arasında Aidiyetin Aracı Etkisi: Sosyal Tesislere Yönelik Bir Araştırma”, International Review of Economics and Management, Cilt 3, Sayı 2, 143-162.
  • DALGIÇ, A., (2013), “Hizmet Sektöründe Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Hizmet Kalitesini Etkileyen Faktörler Antalya’da Hizmet Kalitesi Ölçümüne Yönelik Bir Uygulama”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Aydın.
  • GENÇAL, Selim, (2020), “Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmet Kalitesinin Ölçümü: Türk Kızılay” Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İşletme Yönetimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • İPEK, Zuhal, (2006), “Kamu Çalışanları Sendikaları; Sağlık Hizmetlerinde Çalışanların Sendikalaşması Üzerine Alan Araştırması”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Bursa.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML V. A. ve BERRY L. L., (1985), “A Conceptual Model of Service Quality and It’s Implications for Future Research. The Journal of Marketing, 41-50.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML V. A. ve BERRY L. L., (1988), “Servqual: A Multiple - Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality, Journal of Retailing, 64 (1): 13-17.
  • TALAS, C., (1975), “Sendikacılık ve Toplum”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 30, 1-23. T.C. Resmi Gazete, 31 Ocak 2024, sayı: 32446
  • YÜKSEL, Tülin., (2021), “Sendikaların Sundukları Hizmetlere Yönelik Kalite Algısı”, 25. Pazarlama Kongresi, http://pazarlama.org.tr/ppadpk-2021/ bildiriler/81-1145-2226-v2_OK-U.pdf. Erişim tarihi: 01/09/2024.

Sosyal Sendikacılıkta Hizmet Kalitesi Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 3, 977 - 994
https://doi.org/10.26745/ahbvuibfd.1433063

Öz

Birleşmiş Milletler tarafından dünya çapında ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirliği hedefleyen on yedi farklı amaçtan oluşan "Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları" arasında, verimli çalışma ve tam istihdamın sağlanması ile her bireyin insanca yaşanabilir işlere erişiminin sağlanması amacı da vardır. Bu amacın sağlanabilmesi, işçilerin haklarının korunması, iş güvencesinin temin edilmesi ve çalışma koşullarının geliştirilmesini ile mümkün olabilecektir. İşte işçi sendikaları, bu amaçların desteklenmesi ve toplumsal olarak etkin rol alınması konusunda katkı sağlayacak örgütlerdir. İşçi sendikalarının toplumda daha geniş bir sosyal ve politik etki alanına sahip olması, sendikaların toplumsal etkisini arttırabilir. Sendikal faaliyetlerin geleneksel yaklaşımlarının yanı sıra, üyelerini kucaklayan ve aidiyet duygusu oluşturan, çalışanları belirgin faaliyetleri nedeniyle bir sendikaya üye olmaya iten organizasyonların günümüzde gün geçtikçe önemi artmaktadır. Sosyal sendikacılığı benimseyen sendikaların bilimsel olarak değerlendirilmesi için, hizmetler sektöründe uzun yıllardır kullanılan Servqual hizmet kalitesi analizi ile ölçümler yapılmaktadır. 1985 yılında A. Parasuraman, Leonard L. Berry ve Valarie Zeithaml isimli akademisyenler tarafından hizmet sektöründe kaliteyi ölçmek amacıyla alan yazına kazandırılan Servqual hizmet kalitesi ölçüm analizi, araştırmalarında önemli bir araç olarak kullanılmıştır. Çalışmanın amacı, pek çok sosyal sendikacılık imkânı üyelerine sağlayan sendikaların sağlamış oldukları sosyal hizmetlerin üyeler tarafından nasıl algılandığının belirlenmesidir. Böylece sendika üyelerine çok daha iyi bir sosyal hizmet kalitesi sağlamasını sağlayacak politikalar üretilmesine yardım edecektir.

Kaynakça

  • AKTAY, Nizamettin, ARICI, K. ve KAPLAN, Emine Tuncay. (2009). İş Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ALTAN, Şenol, ATAN Murat ve EDİZ Ayşe, (2003), “Servqual Analizi ile Toplam Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Yüksek Eğitimde Bir Uygulama”, İstanbul: 12.Ulusal Kalite Kongresi, Kal Der, 13-15 Ekim.
  • AYMANKUY Ş. Yakut, (2005), “Konaklama İşletmelerinde Sendikaların Hizmet Kalitesine Etkileri”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 8 Sayı: 14, 1 – 22.
  • BEZİRGAN Muammer, (2015), “Algılanan Hizmet Kalitesi ile Memnuniyet Arasında Aidiyetin Aracı Etkisi: Sosyal Tesislere Yönelik Bir Araştırma”, International Review of Economics and Management, Cilt 3, Sayı 2, 143-162.
  • DALGIÇ, A., (2013), “Hizmet Sektöründe Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Hizmet Kalitesini Etkileyen Faktörler Antalya’da Hizmet Kalitesi Ölçümüne Yönelik Bir Uygulama”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Aydın.
  • GENÇAL, Selim, (2020), “Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmet Kalitesinin Ölçümü: Türk Kızılay” Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İşletme Yönetimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • İPEK, Zuhal, (2006), “Kamu Çalışanları Sendikaları; Sağlık Hizmetlerinde Çalışanların Sendikalaşması Üzerine Alan Araştırması”, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, Bursa.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML V. A. ve BERRY L. L., (1985), “A Conceptual Model of Service Quality and It’s Implications for Future Research. The Journal of Marketing, 41-50.
  • PARASURAMAN, A., ZEITHAML V. A. ve BERRY L. L., (1988), “Servqual: A Multiple - Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality, Journal of Retailing, 64 (1): 13-17.
  • TALAS, C., (1975), “Sendikacılık ve Toplum”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 30, 1-23. T.C. Resmi Gazete, 31 Ocak 2024, sayı: 32446
  • YÜKSEL, Tülin., (2021), “Sendikaların Sundukları Hizmetlere Yönelik Kalite Algısı”, 25. Pazarlama Kongresi, http://pazarlama.org.tr/ppadpk-2021/ bildiriler/81-1145-2226-v2_OK-U.pdf. Erişim tarihi: 01/09/2024.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Ana Bölüm
Yazarlar

Aziz Yıldız 0000-0001-7958-5547

Yücel Uyanık 0000-0002-6424-3672

Erken Görünüm Tarihi 15 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2024
Kabul Tarihi 18 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldız, A., & Uyanık, Y. (2024). Sosyal Sendikacılıkta Hizmet Kalitesi Ölçümüne Yönelik Bir Araştırma. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(3), 977-994. https://doi.org/10.26745/ahbvuibfd.1433063