Among the ‘Sustainable Development Goals’, which consist of seventeen different goals aimed at economic, social and environmental sustainability worldwide by the United Nations, there is also the goal of ensuring productive work and full employment and that every individual has access to decent work. This goal can only be achieved by protecting workers' rights, ensuring job security, and improving working conditions. Trade unions are the organisations that will contribute to promoting these objectives and play an active role in society. The wider social and political influence of trade unions in society can increase the social impact of trade unions. In addition to the traditional approaches to trade union activities, organisations that embrace their members, create a sense of belonging and encourage employees to join a trade union because of its distinctive activities are becoming increasingly important. For the scientific evaluation of unions that adopt social unionism, measurements are made with the Servqual service quality analysis, which has been used in the services sector for many years. In 1985, A. Parasuraman, Leonard L. Berry and Valarie Zeithaml introduced the Servqual service quality measurement analysis to the literature to measure quality in the service sector and it has been used as an important tool in their research. The study aims to determine how the members perceive the social services provided by the unions that provide many social unionisation opportunities to their members. Thus, it will help to produce policies that will provide a much better social service quality to the union members.
Service Quality Measurement Social Unionism Factor Analysis Servqual Analysis
Birleşmiş Milletler tarafından dünya çapında ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirliği hedefleyen on yedi farklı amaçtan oluşan "Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları" arasında, verimli çalışma ve tam istihdamın sağlanması ile her bireyin insanca yaşanabilir işlere erişiminin sağlanması amacı da vardır. Bu amacın sağlanabilmesi, işçilerin haklarının korunması, iş güvencesinin temin edilmesi ve çalışma koşullarının geliştirilmesini ile mümkün olabilecektir. İşte işçi sendikaları, bu amaçların desteklenmesi ve toplumsal olarak etkin rol alınması konusunda katkı sağlayacak örgütlerdir. İşçi sendikalarının toplumda daha geniş bir sosyal ve politik etki alanına sahip olması, sendikaların toplumsal etkisini arttırabilir. Sendikal faaliyetlerin geleneksel yaklaşımlarının yanı sıra, üyelerini kucaklayan ve aidiyet duygusu oluşturan, çalışanları belirgin faaliyetleri nedeniyle bir sendikaya üye olmaya iten organizasyonların günümüzde gün geçtikçe önemi artmaktadır. Sosyal sendikacılığı benimseyen sendikaların bilimsel olarak değerlendirilmesi için, hizmetler sektöründe uzun yıllardır kullanılan Servqual hizmet kalitesi analizi ile ölçümler yapılmaktadır. 1985 yılında A. Parasuraman, Leonard L. Berry ve Valarie Zeithaml isimli akademisyenler tarafından hizmet sektöründe kaliteyi ölçmek amacıyla alan yazına kazandırılan Servqual hizmet kalitesi ölçüm analizi, araştırmalarında önemli bir araç olarak kullanılmıştır. Çalışmanın amacı, pek çok sosyal sendikacılık imkânı üyelerine sağlayan sendikaların sağlamış oldukları sosyal hizmetlerin üyeler tarafından nasıl algılandığının belirlenmesidir. Böylece sendika üyelerine çok daha iyi bir sosyal hizmet kalitesi sağlamasını sağlayacak politikalar üretilmesine yardım edecektir.
Hizmet Kalitesi Ölçümü Sosyal Sendikacılık Faktör Analizi Servqual Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Ana Bölüm |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 3 |