Teknoloji ve bilimsel gelişmeler ülkelerin eğitim politikalarındadeğişimleri zorunlu hale getirmiştir. Bu durum Türkiye’de modernçağ ile birlikte gelişen teknolojinin eğitime entegrasyonuna sebepolmuştur. Bu süreç 2004 yılında “Fen Bilimleri” dersinin “Fen veTeknoloji” olarak yeniden isimlendirilmesini ve öğretiminhedeflerindeAraştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Fen veTeknoloji dersi öğretim programının yapılandırmacı yaklaşımçerçevesinde beş boyutta analiz edilmesi ve çocuklara verilen feneğitimi açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanınsonucunda öğretmen rolünün yeniden tanımlandığı, öğrencimerkezli bir öğretimin yanı sıra süreç odaklı yeni ölçme vedeğerlendirme yöntemlerinin benimsendiği, bilimsel bilgileringünlük hayatla daha çok bağdaştırıldığı, içerik, hedefler ve öğretimyöntemlerinin revize edildiği bulgularına ulaşılmıştır
2004 Fen ve Teknoloji Programı programdeğerlendirme yapılandırmacı yaklaşım
Technology and scientific developments have made changes inthe educational policies of countries compulsory. This situationhas led to the integration of the developing technology ineducation in Turkey with the modern era. In 2004, this processbrought together the renaming of the "Science" course as "Scienceand Technology" and the technological innovations in the aims ofthe teaching. Document analysis method was used in theresearch. It was aimed to analyze Science and Technologycurriculum in five dimensions in the context of constructivistapproach and to evaluate them in terms of science educationgiven to children. As a result of the research, we have come to theconclusion that the teacher role is redefined, student-centeredteaching is adopted as well as process-oriented new measurementand evaluation methods, scientific knowledge is more closelyrelated to daily life, the content, objectives and teaching methodsis revised
2004 Science and Technology Curriculum curriculum assessment constructivist approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.