Kesitsel tipteki araştırmanın amacı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde, hemşirelik lisans eğitiminin öğrenci hemşirelerin yaşlı bireylere karşı tutumuna etkisini belirlemektir. Araştırma Hemşirelik bölümü birinci ve dördüncü sınıftaki 275 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmanın verileri sosyodemografik özelliklerin sorgulandığı anket formu ve yaşlılara karşı tutum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,10±1,88 olup %64,7’si kadındır. Öğrencilerin %44,4’ü birinci, %55,6’sı dördüncü sınıfta okumaktadır. Birinci sınıfta okuyan öğrencilerin olumlu tutum puan ortalaması 50,99±7,83, olumsuz puan ortalaması 40,05±7,35; dördüncü sınıfta okuyan öğrencilerin olumlu tutum puanı 52,61±7,62, olumsuz tutum puanı 37,79±7,99 olup tüm öğrencilerin yaşlı bireye karşı olumlu tutum gösterdikleri söylenebilir. Sınıflar arası karşılaştırma yapıldığında olumlu tutum puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur. p>0,05 Bununla birlikte dördüncü sınıf öğrencilerinin olumsuz tutum puanı birinci sınıflardan daha düşük olup birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin olumsuz tutumları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır. p
The aim of this cross-sectional study was to determine the effect of nursing undergraduate education at Ahi Evran University School of Health in Kırşehir on the attitude of student nurses towards elderly people. The research was completed with 275 students in the first and fourth grades nursing department. The data of the study were collected with socio-demographic characteristics questionnaire and Kogan’s Attitudes towards Old People Scale. The mean age of the students was 21,10 ± 1,88 and 64,7% of them were female. 44.4% of the students were in first grade, 55.6% in fourth grade. The positive attitude score of the first year students was 50,99 ± 7,83, and the negative point average was 40,05 ± 7,35; In the fourth grade, the positive attitude score of the students was 52.61 ± 7.62, and the negative attitude point was 37.79 ± 7.99. There is no statistically significant difference between the positive attitude scores when comparing between classes. p> 0,05 However, the negative attitude score of the fourth grade students is lower than the first grade and the difference between the negative attitudes of the first and fourth grade students is statistically significant. It can be said that nursing education decreases the negative attitude towards elderly people and does not create a significant change in the positive attitude. According to these results; it is recommended to include more issues related to elderly health in both theoretical and application fields in nursing education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergimiz; Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index)' te taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut
Dr. Öğr. Üyesi Elif Tuba KOÇ, aniden aramızdan ayrıldığı güne kadar, dergimize Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği alanında alan editörü olarak önemli katkılar sağladı. Onun çaba ve gayretini, değerli emeğini ve aziz hatırasını saygı, sevgi ve özlemle anıyoruz.