İnsanlar farklı özellikleri ile dünyaya gelirler. Bu farklı özellikler, gelişimin bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal gibi alanlarında olabilmektedir. Bu noktada yapılabileceklerin başında özel eğitime gereksinim duyan bireylerin eğitim sürecine katkıda bulunmak, bu bireyleri birey olarak kabul edebilmek ve olumsuzluklarından ziyade olumlu yönlerine odaklanmak olacaktır. Özel eğitim süreci; başta özel eğitim öğretmeni olmak üzere, aile, okul idaresi, sınıf ortamı, okul ortamı, kullanılan yöntem ve teknikler, materyal, toplumun katkısı, hukuk kuralları gibi birçok boyutu içine alan geniş bir süreçtir. Bu araştırmanın amacı, özel eğitim sürecinde en büyük paydaşlardan biri olan özel eğitim öğretmenlerinin, zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitim sürecindeki deneyimlerinin olgu olarak incelenmesidir. Dolayısıyla özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerine dayanarak, zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitim ve öğretimleri süreci hakkındaki önemli faktörleri belirlemek ve bu sürecin öğretmene olan etkisini incelemek çalışmanın hedefi olarak belirlenmiştir Özel eğitim öğretmenlerinin bu süreçle ilgili görüşleri, sorun yaşadıkları alanlar ve sürecin kendilerine etkilerinin tespiti araştırmanın önemi olarak görülmektedir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomonoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021 -2022 eğitim – öğretim yılında MEB’e bağlı eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 47 özel eğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak toplanmıştır. Görüşme formunda bulunan her bir soru ayrı bir kategori olarak ele alınmış ve öğretmen cevapları incelenerek cevaplar temalara ayrılmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Temalar ve detaylar bulgularda verilmiştir.
Özel eğitim öğretmeni Zihinsel yetersizlik Özel eğitim Fenomenolajik çalışma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |